Administratör till kompetenscenter

Administratör till kompetenscenter

Arbetsbeskrivning

Arbetsmarknads och vuxenutbildning har både det övergripande ansvaret för stadens kommunala vuxenutbildning och för hela stadens arbetsmarknadspolitiska åtgärder. Tillsammans skapar vi förutsättningar för studier och arbete för göteborgare i alla åldrar, allt ifrån ungdomar som ska få sina första jobb till vuxna som ska ges möjlighet att byta yrkesbana.

För att lyckas med vårt uppdrag samarbetar vi med både modiga entreprenörer, akademin, världsomspännande företag och självklart med övriga staden. Hos oss ger du såväl göteborgare som näringslivet nya möjligheter, varje dag.

Vi är förvaltningen som rustar göteborgaren för både nutid och framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsmarknad och vuxenutbildning har i uppdrag att driva fyra kompetenscenter i Göteborg med syfte att stötta arbetssökande till jobb eller studier. Nu söker vi en administratör till Kompetenscenter Angered. Tjänsten är ett vikariat.

Våra Kompetenscenter arbetar på uppdrag av Socialtjänsten och genom ett motivationsskapande och lösningsfokuserat arbetssätt är målet att individen ska bli självförsörjande. Verksamhetens deltagare ges stöd genom coachning, studie- och yrkesvägledning, seminarier, praktik och kompetenshöjande utbildningar.

Som administratör på Kompetenscenter ingår du i ett team av cirka 15 kollegor med varierande professioner.

I administratörens arbetsuppgifter ingår främst att möta våra deltagare och hjälpa dem till rätta. Du tar emot våra besök och lotsar dem tillrätta. I arbetet ingår också att administrera insatser och aktiviteter i verksamhetens IT-stöd samt ta fram administrativa underlag och samarbeta med leverantörer och medarbetare. Du beställer vissa av våra löpande insatser och hanterar fakturor för dessa. Du ska också genomföra löpande inköp och beställningar avseende till exempel kontorsmaterial och kontorsutrustning. Du bemannar verksamhetens reception, svarar på telefonsamtal och är ansiktet utåt vid besök till Kompetenscenter. Inåt i verksamheten är du den som stöttar upp vid planeringsdagar, tar hand om felanmälningar och har kontakt med förvaltningens intern service gällande lokal, larm och dylikt.

Arbetsuppgifterna kräver tålamod och ett mycket gott professionellt bemötande samt en vana att möta deltagare. Du behöver ha en god förmåga att göra dig förstod, lyhörd för behov hos våra sökande och vara trygg i dig själv.


KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha en avslutad gymnasial utbildning. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom administration. Du ska även ha dokumenterad arbetslivserfarenhet av administrativt arbete och erfarenhet av att hantera deltagare och servicearbete.

Du ska ha erfarenhet av inköp och fakturering samt av att arbeta i olika IT-system. Därtill ska du ha erfarenhet av IT-system som Treserva och Proceedo. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet i IT systemet GWA.

Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Därtill har du förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Du behöver ha intresse, vilja och förmåga att stötta andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.


ÖVRIGT
Intervjuer kommer troligen att genomföras under vecka 28 och 29 med förhoppning om tillsättning så snart som möjligt.

Arbetsmarknad och vuxenutbildning erbjuder en arbetsplats i kontinuerlig utveckling. Vi arbetar för en hälsofrämjande och god arbetsmiljö och erbjuder bland annat flexibel arbetstid, friskvård och cykelförmåner. För oss ses mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag. Vi rekryterar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess för att säkerställa en rättvis och jämlik rekrytering.

Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår sida på LinkedIn. https://www.linkedin.com/company/arbetsmarknad-och-vuxenutbildning-g%C3%B6teborgs-stad/

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


23 december 2024

Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024

Receptionist till EA DICE

20 december 2024

Receptionist

20 december 2024