OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
ARBETSUPPGIFTER
Som utbildningsadministratör söker vi dig som har dokumenterad erfarenhet, fallenhet och intresse av administrativa uppgifter som vill vara med och bidra till utvecklingen av Sveriges största myndighet. Du behöver ha vana att jobba med användarstöd och support till olika målgrupper.
I uppdraget som utbildningsadministratör ingår arbetsuppgifter av administrativ karaktär så som t ex:
• Hantering av ärenden via funktionsbrevlådor och ärendehanteringssystem
• Bevakning, samordning, fördelning och uppföljning av aktiviteter och frågor
• Vägleda och hjälpa kursansvariga/lärare/utbildare med frågor kring Polismyndighetens lärplattform och övriga stödsystem för lärande
• Administrera kurser/aktiviteter i Polismyndighetens lärplattform
• Kunna utföra enklare produktionsarbete i t.ex. Adobe Premiere, Camtasia, Storyline
• Ad hoc uppdrag som uppstår med kort varsel
Fler uppgifter kan tillkomma utifrån verksamhetens behov.
Vår organisation präglas av att en stor del av arbete och kontakter på distans.
KVALIFIKATIONER
• Lägst gymnasieexamen i kombination med flera års erfarenhet från självständigt arbete i en administrativ roll alternativt motsvarande erfarenhet som polismyndigheten bedömer likvärdig. - Skallkrav
• Erfarenhet av att jobba med eller inom utbildningsområdet - Skallkrav
• Erfarenhet av arbete i lärplattform - Skallkrav
• Erfarenhet av att jobba i någon form av support - Skallkrav
•Erfarenhet av att jobba med digital utbildningsproduktion - Meriterande - viktig
• Egen utbildning inom pedagogik eller som polismyndigheten bedömer likvärdigt. - Meriterande - viktig
•Förmåga att tänka och jobba med strategisk utveckling av support/arbetsuppgifter. - Meriterande - viktig
•Förmåga att lära nya IT-system - Meriterande - viktig
•Erfarenhet av ärendehanteringssystem - Meriterande - viktig
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du vara samarbetsvillig, serviceinriktad och uthållig, Du behöver snabbt kunna hoppa mellan olika typer av ärenden och arbetsuppgifter. Du trivs i en roll där du bidrar till goda relationer, skapar förtroende och ger hög service. Du behöver ha lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter samt ser möjligheter i förändringar. Du är inte rädd att hugga i, är lösningsfokuserad och tar egna initiativ för att lösa frågor som uppstår. Arbetstoppar och dalar balanserar du på ett bra sätt samt behåller hög kvalitet även när du behöver tempoväxla. Du kan arbeta självständigt och på ett lyhört sätt tillsammans med andra och i team bidra till verksamhetens löpande arbete och nå gemensamma mål. Vårt mål är att vara ett professionellt, tillgängligt och enhetligt stöd i organisationen samt bidra löpande till effektiva och kvalitetssäkra processer.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Verksamheten finns placerad på ett flertal orter varför du behöver vara bekväm i att arbeta med både uppdrag samt kollegor på distans. Vi arbetar dagligen via olika digitala kontaktvägar. Du ansvarar tillsammans med dina kollegor att supporten är bemannad under kontorstid. Du har möjlighet till arbete hemifrån 2 dagar i veckan.
ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 9 Mars 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef, 010-56 369 72 Tony Hugoh
Pernilla Bergman, v. 30 och 34
Anette Blomgren, v. 31
Emma Höglund, v. 32-33
Gruppchef Annika Wiström
010- 563 50 20
Chef HR-region Mitt Ulrika Thakén
010-567 70 59
Gruppchef Tony Hugoh
010-563 69 72
Gruppchef, HR-direkt/arbetsmiljö Veronika Borg
Sektionschef Eva Dolk
010-56 36 655
Gruppchef Annette Stark
010-563 51 75