OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av ett spännande receptionsarbete och att få leverera god service? Då kan du vara vår administratör till Kompetensförsörjningskontorets reception!
Vilka är vi?
Kompetensförsörjningskontoret är tjänstemannastöd för Kompetensförsörjningsnämnden och består av cirka 400 engagerade medarbetare. Vår kollektiva uppgift är att tillhandahålla stöd och bistånd enligt socialtjänstlagen, hantera kommunala arbetsmarknadsåtgärder, genomföra samhällsorientering, tillämpa bosättningslagen och erbjuda vuxenutbildning från SFI till yrkeshögskola.
I allt vi gör strävar vi efter att ge medborgarna möjligheter att växa och utvecklas, där vägen till egen försörjning är så kort som möjligt.
Vi söker nu en hängiven administratör för ett tidsbegränsat vikariat. Hos oss får du en dynamisk arbetsmiljö med 13 engagerade kollegor som utöver reception även arbetar med arkiv och inköp, ekonomi och löner.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör på enheten verksamhetsstöd arbetar du med administrativa receptionsuppgifter. Du är behjälplig i mötet med medborgare, tar emot och registrerar handlingar, svarar på frågor och ser till att medborgarna som söker hjälp i receptionen hamnar rätt.
För att lyckas och trivas i rollen krävs god social förmåga, flexibilitet och ett vänligt bemötande.
Vem är du?
Vi söker dig som har godkänd gymnasieutbildning och vi ser gärna att du har utbildning eller erfarenhet av att arbeta i Viva.
Noggrannhet och ansvarstagande är viktiga egenskaper för oss och vi ser gärna att du förmåga att hantera olika situationer med lågaffektivt bemötande, ordning och reda samt modet att ta egna initiativ.
Vi ser positivt på att du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i en internationellt präglad och flerspråkig arbetsmiljö.
Det är viktigt att du uppfyller våra värdegrundspunkter och är redo att möta de utmaningar som kan uppstå, inklusive hot och våld kopplade till arbete i receptionen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet då arbetet i receptionen kräver att man snabbt kan växla mellan god kundservice och tydlighet, då man kommer i kontakt med klienter som befinner sig i pressade och stressiga situationer.
Du har en hög IT-mognad och är van att använda datorer, eftersom en stor del av arbetet utförs i vårt verksamhetssystem.
Kommunikation på god svenska, både i tal och skrift, är av stor vikt för att klara av denna roll på ett bra sätt.
Välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Timanställning till och med 31 januari 2025 på minst 50%
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dagtid
Möjlighet till distansarbete: Nej
Sista ansökningsdatum: 31 juli
Kontakt: Enhetschef Lena Perlelund Sandqvist, 011–15 19 49, lena.sandqvist@norrkoping.se
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.