Administratör till kontorsservice

Administratör till kontorsservice

Arbetsbeskrivning

Fastighets- och serviceförvaltningen står inför många spännande utmaningar och söker dig som tar initiativ, gillar att samarbeta med andra och gärna delar med dig av din kunskap. Vi erbjuder dig ett arbete där du får möjlighet att utvecklas, ha roligt och att göra skillnad.

Förvaltningen består av fyra avdelningar; Fastigheter, Måltidsservice, Städenheten samt Staben och totala antalet medarbetare är cirka 350. Fastighets- och serviceförvaltningen ansvarar för förvaltning av fastigheter, uthyrning av lokaler och lägenheter som tillhör kommunen, den samlade städ-, vaktmästeri- och måltidsverksamheten samt tillhandahållande av kontorsmaterial till kommunens verksamheter.

Stabens uppdrag är att ge stöd och service till samtliga avdelningar, förvaltningsledningen och till fastighets- och servicenämnden med planering, styrning, uppföljning och administration. Kontorsservice tillhandahåller kontorsmaterial, utför kopiering och producerar olika trycksaker till kommunens alla verksamheter.

Kontorsservice är beläget på stadshuset och består av tre medarbetare, två administratörer och en kontorsvaktmästare. Då en av våra administratörer går in i en ny roll på förvaltningen söker vi dennes efterträdare. Tjänsten är en tillsvidareanställning.  

Tjänsten som administratör på Kontorsservice

Kontorsservice arbetar på uppdrag från alla verksamheter i kommunen och tillhandahåller kontorsmaterial, utför kopieringsarbeten och producerar broschyrer, tryck i storformat samt andra trycksaker med olika typer av efterbehandlingar. I arbetet ingår även beställning och lagerhållning av kontorsvaror, fakturering, ekonomiuppföljning samt andra administrativa arbetsuppgifter. Arbetet varierar mellan både stillasittande och rörliga arbetsuppgifter.    

Vi söker dig

Du som har relevant gymnasial utbildning eller erfarenhet som bedöms som likvärdig. Erfarenhet av att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter och är van att jobba med kopieringsmaskiner samt även andra typer av kontorsmaskiner och som gillar variationen mellan administrativa och fysiska arbetsuppgifter. Att tycka om att ge service, bemöta människor och vara lösningsfokuserad är viktiga egenskaper. Tjänsten kräver noggrannhet och att leverera enligt det som är överenskommet med kunden.

Att ha en positiv inställning, förmåga att både samarbeta med andra som självständigt och att tänka nytt är naturligt för dig. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har en god datakunskap och visst tekniskt kunnande.

I tjänsten ingår lyft av varor, ibland lite tyngre, varför en god fysik är en förutsättning.

Kontaktperson

Karin Hedman, avdelningschef, 0911- 69 72 27

Fackliga kontaktpersoner

Jonas Sandlund, Vision, 0911 - 69 68 73   

Välkommen med din ansökan senast 2020-02-23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Piteå Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024