OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Korttidsenheten på Högsbotorps vård- och omsorgsboende startades upp under 2022 och består idag av 30 platser fördelat på två enheter. Vi är nu i behov av att anställa en administratör.
Du kommer att arbeta som stöd för enhetschef och verksamheten med ett flertal administrativa uppgifter/uppdrag. Du kommer att arbeta i olika system som Personec, TimeCare och Treserva.
I din roll kommer du att vara den som har spetskompetens inom bemanning och schema. I dina arbetsuppgifter kommer det bland annat att ingå:
• Schemaplanering
• Korttids- och semesterplanering
• Fakturahantering och beställning av varor
• Introduktion och handledning i verksamhetssystemen för medarbetare på enheten
• Hantering av nycklar och taggar
• Leveransmottagningar och posthantering
• Övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter
Du har ett nära samarbete med koordinatorn på enheten och det ingår också vid behov att kunna utföra koordinatorns arbetsuppgifter vid dennes frånvaro. I uppdraget samarbetar du även med administratörerna på vård- och omsorgsboendet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har avslutad gymnasial utbildning gärna inom vård och omsorg. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift samt mycket goda IT-kunskaper.
Du har tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg och det är en fördel om det är inom korttidsverksamhet. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av en liknande administrativ roll.
Erfarenhet av administrativt arbete i TimeCare är ett krav och det är meriterande om du har erfarenhet av andra verksamhetssystem inom vård- och omsorgsboende såsom Personec och Treserva.
I denna roll genererar du kvalitet i vår basverksamhet genom att vara noggrann, strukturerad och närvarande. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll.
Det är viktigt att du är öppen för varierande arbetsuppgifter och att du har en vilja att lära dig nytt så vi på bästa sätt möter verksamhetens behov. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet samt är flexibel ditt sätt att ta dig an nya arbetsuppgifter.
Urval sker löpande under rekryteringsprocessen. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.