Administratör till Kost & Lokalvårdsenheten

Administratör till Kost & Lokalvårdsenheten

Arbetsbeskrivning

Ett jobb med plats för utveckling och växtkraft
Vill du vara med att fortsätta att utveckla vår verksamhet inom Kost- och lokalvårdsavdelningen och vara en del av en växande kommun? Har du en administrativ erfarenhet som du vill dela med dig av till en enhet som har viktiga uppdrag inom kommunens hela verksamhet? Välkommen med din ansökan!
En dag som administratör
På kost- och lokalvårdsavdelningen arbetar ca 120 medarbetare och avdelningen ingår i Barn- och Utbildningsförvaltningen. Inom kostenheten finns även en egen bemanningspool.
Förutom de ordinarie administrativa uppgifterna ska du vara ledningsgruppen behjälplig. Du har stor möjlighet att själv planera dagens arbete. Under dagen stöttar du även kostpoolens bemanningsplanerare.
Din närmaste chef är verksamhetschefen för kost och lokalvård och du ingår tillsammans med fem enhetschefer i ledningsgruppen.
Arbetsuppgifter
Samordna och driva administrativa uppgifter så som fakturering internt/externt, sortiment & prisförändringar, statistikuppföljning, schema och bemanning inom kostenheten.
Arbeta dagligen och övergripande med att tillsätta vikarier och säkerställa arbetsdagens bemanningsbehov. Delaktig i rekrytering och introduktion för nyanställda.
Behjälplig att utföra uppgifter utifrån ledningsgruppen behov.
Som verksamhetsadministratör kommer du även vara delaktig och sitta med i enhetens ledningsgrupp.
Skapa ekonomiska och statistiska underlag för uppföljning.
Arbeta i verksamhetssystemen så som Mashie, Hantera, Timecarepool
Din kompetens
Gymnasie- alt. högskoleutbildning inom administration eller annan relevant erfarenhet/kunskap är meriterande.
Erfarenhet av att arbeta med bemanning och personalfrågor är meriterande.
Ett krav är att du har mycket god datavana. Du ska ha arbetat i Microsoft Office eller motsvarande program.
Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.
Personliga egenskaper som är viktiga är att du är flexibel och har hög servicekänsla. Är trygg, stabil och positiv. Har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
God samarbetsförmåga värderas högt. Förmåga att kommunicerar klart, välformulerat och engagerat såväl muntligt som skriftligt.
Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse. Arbetstiden är förlagd dagtid under måndag-fredag, vid behov börjar arbetsdagen 06.00.
Sista ansökningsdatum är 2022-12-18
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KROKOMS KOMMUN Krokom
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2022
  • Ansök senast: 18 december 2022

Postadress

Offerdalsvägen 8
Krokom, 83580

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024