Administratör till Kriminalvårdens servicecenter

Administratör till Kriminalvårdens servicecenter

Arbetsbeskrivning

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Kriminalvårdens servicecenter (KSC) stödjer myndigheten inom personal- och ekonomiadministrativa tjänster, supportfunktion samt myndighetens växelfunktion. Målet med KSC är att minska administration för chefer och klientnära personal genom en blandning av centralisering och utökat stöd. Vi arbetar aktivt för att kontinuerligt utveckla vår personal och förbättra våra tjänster.

Tjänsten är placerade inom sektionen för ekonomiadministration som ansvarar för beställning, leverantörsfakturor, E-handel, kundfakturor, betalflöden, anläggningsredovisning, intagnas medel, löpande bokföring och bokslut.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör inom beställningsadministration kommer du att handlägga beställningar utifrån inkommet behov ifrån verksamheten, identifiera vilka produkter som ligger inom Kriminalvårdens avtal samt matcha dessa mot beställningskraven och därefter utföra beställningen. Arbetet kan även innefatta stöd till verksamheten i form av att svara på frågor kring beställningar och avrop samt att fånga synpunkter kring Kriminalvårdens leverantörer. Du kommer även att registrera nya leverantörer, utföra direktupphandlingar och viss förnyad konkurrensutsättning, ta fram och uppdatera manualer, hantera ekonomisystemen UBW och Visma Proceedo för beställningar, bokföring och uppföljning.

I tjänsten ingår det även att ge stöd och support till chefer och kollegor samt hålla utbildningar inom ditt ansvarsområde. Du kommer även aktivt att arbeta med ständiga förbättringar av rutiner och arbetssätt. Vid arbetstoppar kan arbetet även komma att innefatta viss del av kontering och distribution av leverantörsfakturor samt andra uppgifter inom sektionen. Du arbetar i team där du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och bidrar till måluppfyllelse.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som arbetar bra med andra människor. Du är lugn uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt angreppssätt samtidigt som du driver dina processer vidare. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Vidare har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du ser möjligheterna i förändringar.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• YH-utbildning inom ekonomiadministration eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant
• Erfarenhet av ekonomiarbete
• Erfarenhet av e-handel
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av Agresso/UBW
• Erfarenhet av Visma Proceedo
• Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet
• Erfarenhet av servicearbete
• Goda kunskaper i Microsoft office (excel och word)

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef Karin Brissman
011-496 31 64
Sektionschef Fredrik Thorell Westerberg
011-496 34 10
Pga semestrar- kontakta Gruppchef på KSC PA via
077-2280 800
Sektionschef Annika Rydberg
011-4963902
Gruppchef Emil Harryson
072-5786260
Stf Sektionschef, tillgänglig fr. o. m. 1 augusti Lena Hansson
011 49 63 174
Gruppchef KSC-PA Maria Wallberg
011-496 31 20
Gruppchef Heléna Wilsson
011-496 3157
Sektionschef Annika Rydberg
011-496 3902
Gruppchef Camilla Stubbe
011-496 36 19

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kriminalvårdens servicecenter
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2021
  • Ansök senast: 20 maj 2021

Besöksadress

Norra promenaden 86 60180 Norrköping
None

Postadress

Slottsgatan 78
Norrköping, 60180

Liknande jobb


Lönespecialist

Lönespecialist

23 december 2024

23 december 2024

Redovisningsekonom/Löneadministratör

Redovisningsekonom/Löneadministratör

20 december 2024