Administratör till kund i Märsta

Administratör till kund i Märsta

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en erfaren administratör som har tidigare erfarenhet av styrelse- och ledningsarbete, gärna inom offentlig verksamhet!
Om uppdraget
Till vår kund, som ärettkommunalägt fastighetsbolag som äger och förvaltar cirka 4800 lägenheter med hyresrätter fördelat på ett 90-tal fastigheter, söker vi nu efter en administratör.Som administratör hos vår kundingår du iekonomi- och administrationsavdelningen. Avdelningen ekonomi och administration ansvarar för digitalisering, uthyrning av bostäder, upphandling, ekonomistyrning och redovisning. Du kommer att tillhöra teamet för upphandling.
Uppdraget är på heltid ochska påbörjas så snart det är möjligt och pågår till 2025-03-31, med eventuell förlängning upp till ettår. Uppdraget utförs från kundens lokaler i Märstamen kan i samråd med chef ett tag in i uppdraget kunna göras på distans upp till 2 dagar i veckan.
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består av styrelse- och ledningsadministration. Vilket innebär att du förbereder och sammanställer underlag inför sammanträden vilket inkluderar att du tar fram kallelser, distribuerar beslutsunderlag och skriver protokoll samt hanterar närvaro. Du är även behjälplig i att administrera och hålla ihop övriga aktiviteter i form av utbildningar, studiebesök m.m.
Utöver detta är dina arbetsuppgifter följande:
Ansvara för uppdatering av styrdokument, bevakar kommunens (ägarens) beslut och ärenden m.m. som kan vara av vikt för ledningen
Du kommer att vara ett stöd till organisationen i frågor rörande informationshantering, diarieföring, arkivering samt GDPR. Där du är processägare för rutiner gällande informationshantering samt genomför dessa och följer upp att de efterlevs
Du är sammanhållande i ärenden kring utlämnande av allmän handling
Du kommer även att ansvara för att koordinera och hjälpa organisationen i att ha framförhållning genom att koordinera arbetet med årsplanering
Du är en stödjande funktion till ledningen och bidrar till att ledningen verkställer sina administrativa ålägganden
Dukommer att rapportera till vår ekonomi- och administrativa chef. Samt arbetsledas av upphandlingssamordnaren

Som person ser vi att du ärordningsam, pedagogisk och ha hög förmåga att strukturera upp ditt arbete för att främja framförhållning. Du ska ha hög service- och samverkansförmåga, med förståelse för vad en stödfunktion innebär. I denna roll är det även viktigt med hög integritet och lojalitet mot företags ledningsfunktion
Dina kvalifikationer
Minst gymnasieutbildning eller motsvarande
5 års erfarenhet av administrativt arbete i form av stöd till ledningsfunktion
Kunskaper inom aktiebolagslagen, offentlighetsprincipen och GDPR
Erfarenhet av att arbeta nära en ledning och styrelse
Talar och skriver svenska obehindrat

Meriterande
Relevant eftergymnasial utbildning
Erfarenhet av kommunal informationshantering
Kunskaper inom processledning

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-09-12.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons Sanna.Perjons@Bemannia.se, Sa
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 070 884 96 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 september 2024
  • Ansök senast: 12 september 2024

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024