Administratör till kundföretag i Stockholms innerstad

Arbetsbeskrivning

Om PerformIQ

PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ!

Företagspresentation

För kunds räkning söker vi nu dig som vill arbeta som administratör. Företaget är en icke vinstdrivande stiftelse som arbetar med omställning för personer som är emellan två arbeten. Stiftelsen har funnits i ca 50 år och har 250 medarbetare fördelat på 40 platser över landet.

Tjänstebeskrivning

Som administratör hos vårt kundföretag hanterar du allehanda information och ser till att rätt uppgifter är registrerade i företagets affärssystem. Du registrerar avtal och för in de samma i system genom inskanning och registrering. Du bistår även organisationens handläggare i det dagliga arbetet.

Inledningsvis ser vi att tjänsten är förlagd på 75 % där det finns chanser till 100 % arbete. Uppdraget kommer påbörjas omgående för att löpa på fram till hösten, med en eventuell förlängning eller överrekrytering till kund.


Krav på person

Vi ser att du som sökande till denna tjänst har dokumenterad erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter och har en naturlig administrativ ådra. Du har god förståelse för vikten av att arbeta lugnt och metodiskt på ett strukturerat arbetssätt. Ditt främsta arbetsredskap är datorn och du hanterar därmed Officepaketet och affärssystem med enkelhet. Vi ser även att du som sökande trivs med att arbeta i en lugn kontorsmiljö.

Som person agerar du professionellt i ditt arbete vilket innebär att du strukturerat utför ditt arbete med noggrannhet och engagemang. Du är en lagspelare som är van att ta eget ansvar och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Vi ser det som meriterande om du tillhör eller tidigare har tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen, varifrån du har lärt dig innebörden av bland annat ansvar, samarbetsförmåga, målfokusering och tävlingsinstinkt. Ange gärna i din ansökan vilken aktivitet du har utövat.




Start: Omgående
Omfattning: Fram till augusti, stor chans till förlängning
Arbetstid: Kontorstider, ca 75 % med chans för 100 % arbete.
Plats: Centralt, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ, men arbeta ute hos vår kund.

För att arbeta som konsult på PerformIQ är det meriterande om du har tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen. Ange gärna vilken aktivitet du har utövat, samt hur det har format dig som person.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan idag då intervjuer hålls löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 17 april 2015

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024