OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du serviceinriktad, intresserad av miljö-och avfallsfrågor och gillar att hjälpa till att lösa olika problem? Då är du välkommen att söka till oss på Kundservice Avfall! Vi söker nu administratörer som strukturerat, serviceinriktat med god administrativ och kommunikativ förmåga berikar vår verksamhet.
Om tjänsten
Du blir del av en enhet som består av 14 medarbetare, där en del jobbar i den operativa dialogen med kunder och medborgare. Övriga medarbetare jobbar med utredningar, uppdrag, projekt, etc. inom sitt respektive ansvarsområde. I ditt uppdrag kommer du samarbeta och dra nytta av gruppens olika kompetenser. Du kommer ha nära kollegor som har samma uppdrag som du. Tjänsten har inriktningen kundkontakt med medborgare via telefon och digitala kanaler. Som administratör hjälper du dessa kunder med olika avfallsrelaterade frågor. För att lyckas i tjänsten behöver du kunna hantera utmaningen i att nå kundnöjdhet i balans med uppdraget att följa lagstiftning, politisk inriktning och att uppnå miljönytta. Huvuddelen av kundkontakterna sker idag via telefon och mail, dock ser vi att användningen av e-tjänster kommer öka över tid.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• direkt kunddialog
• svara på medborgares frågor kring avfallshantering och tilläggstjänster
• registrering och hantering av kunduppgifter, avfallsabonnemang och ärenden som sker i våra verksamhetssystem
• utredningar och rådgivning kring lämpliga och praktiska lösningar och för fungerade avfallshämtning
• kontakt med entreprenörer
• lyfta utvecklingsbehov och delta i verksamhetens utveckling
• sammanställa och analysera enklare statistik
Kompetenskrav
• avslutad gymnasieutbildning med inriktning ekonomi/administration eller teknik, alt YH-utbildning eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer relevant
• erfarenhet av arbete med kundtjänst/supportarbete
• kunskap och erfarenhet av att arbeta i Officepaketet
Som administratör hos oss ser vi att du är trygg, stabil, kan se relationer i sitt rätta perspektiv och kan skilja på det personliga och professionella. Du arbetar också bra med andra människor och kan kommunicera på ett tydligt sätt. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt angreppsätt. Du planerar, organiserar och prioriterar också ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du är också uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har ett intresse och en vilja att hjälpa andra. Rollen kräver god förmåga att kommunicera i det svenska språket i både tal och skrift för att kunna kommunicera med både externa och interna parter.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• relevant högskoleexamen för verksamhetsområdet
• erfarenhet av arbete inom avfallsverksamhet, återvinningsindustri eller liknande
• B-körkort för manuellt växlad bil
• erfarenhet från arbete i verksamhetssystemet Future
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning och vikariat
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse samt snarast enligt överenskommelse t.o.m. september 2023
Antal tjänster: 2
Om arbetsplatsen
På Tekniska förvaltningen arbetar cirka 480 medarbetare, varav cirka 70 medarbetare inom Avfall. Tekniska förvaltningens uppdrag är att ge Örebroarna en god kommunalteknisk service. Miljöhänsyn, god ekonomi och kvalitet är grundstenar i vår verksamhet. Vi ansvarar för gator, vägar, trafik, torg, parker, avfall, kommunens fordon samt vatten och avlopp. Avfallsverksamheten inom Örebro kommun erbjuder en miljöriktig och kostnadseffektiv avfallshantering med god kvalitet. Verksamheten innefattar kommunens avfallsanläggning, transport, återvinningscentraler samt en kundserviceenhet.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 9 maj.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67