Administratör till kundservice och E-handeln

Administratör till kundservice och E-handeln

Arbetsbeskrivning

Folkhemmet växer och söker en driven kundserviceadministratör till vårt e-handelsteam med placering på vårt huvudkontor i Täby.

Om Folkhemmet
Folkhemmet har tre butiker i Stockholm och en e-handel som håller till i Täby. Vi jobbar med noga utvalda varumärken och erbjuder våra kunder ett modernt och hållbart sortiment. Vi är ett familjeägt företag med stark entreprenörsanda och varm atmosfär.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer ingå i vårt e-handels team med fyra kollegor och ytterligare två kollegor som jobbar med kundservice och reklamationshantering.
Arbetet är en kombination av kundservice och administration:
· Kundtjänstarbetet innebär service till våra e-handelskunder via mejl och telefon där du måste ha en naturlig servicekänsla och tycka om att skapa och bibehålla goda kundrelationer.
· Administration av ordrar som innebär hantering av hela kedjan från registrering av kunders beställningar till uppföljning och slutlig leverans till kund.
· Leveranshantering som innebär kontroll och uppföljning av leveranser mot lagda ordrar.
Då vi är ett företag med flera butiker i kombination av e-handel kan de administrativa arbetsuppgifterna förändras under hög- och lågsäsong.

Vem är du?
Som person är du utåtriktad och vill bidra med härlig energi till vårt team och våra kunder. Du är ordningsam och noggrann och kan enkelt ta dig an administrativa arbetsuppgifter. Du är flexibel, lösningsorienterad och kan arbeta självständigt. Du tycker om att ha varierande arbetsuppgifter och kan arbeta i ett högt tempo då arbetsbördan varierar och periodvis är hög.
Du kommer ha mycket kontakt med såväl kunder och leverantörer som kollegor internt, så vi förväntar oss att du är duktig på att kommunicera professionellt både i tal och skrift, främst på svenska.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från butiksförsäljning, kundtjänst eller administration. Du har mycket god datorvana som gör dig effektiv i Officepaketet samt snabblärd inom andra affärssystem. Meriterande ifall du tidigare arbetat i Pyramid och Wikinggruppen.

Vi erbjuder dig
Folkhemmet växer så vi erbjuder dig en positiv arbetsmiljö där det finns stora möjligheter för rätt person att utvecklas. Verksamheten är dynamisk så det är viktigt att vara prestigelös och samarbetsvillig.
Vi hoppas att beskrivningen passar in på dig och att du vill bli en del av vårt team!
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Täby som vi vill tillsätta snarast. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka snarast ditt CV med ett personligt brev till Douglas Clauson douglas.clauson@folkhemmet.com

Sammanfattning

Besöksadress

LEVERANTÖRSVÄGEN 2
TÄBY

Postadress

LEVERANTÖRSVÄGEN 2
TÄBY, 18766

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

CUSTOMER SERVICE ADMINISTRATOR

25 november 2024

25 november 2024