Administratör till Kundsupport Laboratoriemedicin

Administratör till Kundsupport Laboratoriemedicin

Arbetsbeskrivning

Laboratoriemedicin är en av specialiteterna inom den laboratoriemedicinska verksamheten och ingår tillsammans med röntgenklinikerna, klinisk kemi och övriga laboratorieverksamheterna i Diagnostikcentrum. Laboratoriemedicin driver verksamhet vid sjukhusen och de flesta vårdcentralerna i Östergötland. Vid Laboratoriemedicin i Linköping arbetar vi med rutinanalyser inom hematologi, koagulation, kemi samt en del analyser som tillhör de andra verksamheterna.

Välkommen till en omväxlande och utvecklande arbetsplats. 

Arbetsbeskrivning
Vi söker en administratör till vår kundsupport på Laboratoriemedicin som vill arbeta i en omväxlande verksamhet med roll som spindeln i nätet och en viktig del i teamet.

Tillsammans med två administratörer kommer du i huvudsak att arbeta med:

• support till våra interna och externa kunder via telefon och funktionsbrevlåda
• fakturahantering
• arkivering
• hantering av provsvar och post
• administrativa uppgifter specifika för verksamheten

Arbetet är både omväxlande och utvecklande. Vi är en verksamhet som växer och här har du stora möjligheter att påverka – inte minst genom pågående förbättrings- och utvecklingsarbeten.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är utbildad administratör eller har gymnasial utbildning med dokumenterad flerårig erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom vården.

Du förväntas ha goda kunskaper inom IT-administrativa system och ha lätt för att sätta dig in i olika IT-system. Erfarenhet från laboratorieverksamhet är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift. Introduktion och upplärning anpassas utifrån din studie- och yrkesbakgrund.

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och social kompetens då tjänsten som administratör innefattar mycket kontakter både inom och utom Laboratoriemedicin.

Vi söker dig som är engagerad, initiativrik och ser förändringar som en möjlighet till förbättringar. Du är bra på att samarbeta, lyssna och kommunicera. Självklart är du serviceminded, flexibel samt har ordningssinne. Du planerar, organiserar, avgränsar och prioriterar arbetet på ett självständigt och effektivt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Anställning och information
Tillsvidareanställning med tillträde snarast eller eenligt överenskommelse.
 
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Namik Hamzic, 010-103 70 52.
 
Facklig företrädare för Vision är Mia Kilman 010-103 32 07.
 
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 15 maj. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst CVU Direkt, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20200568. 

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2020
  • Ansök senast: 15 maj 2020

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024