Administratör till kundtjänst

Administratör till kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Vill du leverera god service till medborgare, offentlig förvaltning, gäster och medarbetare på DIGG? Har du erfarenhet av administrativt arbete? Då kanske det här jobbet som administratör i kundtjänst passar dig!

Om jobbet
Vi söker en adminstratör till vår kundtjänst inom leveransområdet Styrning och stöd, läs mer om vår organisation här. Du kommer tillhöra det team som arbetar med HR, kommunikation och kundtjänst. Idag är vi tio personer inom leveransteamet, varav fem arbetar med kundtjänst. 

Nu behöver vi förstärka med en administratör, en ny roll hos oss. Som administratör blir du en viktig kugge i att få helheten att fungera, både vad gäller den externa kommunikationen och den interna administrationen. Du kommer alltså ha en roll där du både arbetar i kundtjänst och med intern administration. I kundtjänst är du viktig som en första kontakt för att hjälpa till med råd och stöd. Det betyder att du snabbt förstår och ska avgöra om du kan hänvisa vidare eller om du själv kan svara på frågan. Din roll riktar sig både till privatpersoner och företag samt till myndigheter, kommuner och regioner. Det kan handla om rådgivning kring var information hittas till enklare vägledning i våra olika digitala tjänster. Administrativt handlar det om att bemanna receptionen och tillsammans med dina kollegor bygga upp samt ansvara för rutiner för besök, event och administration kring våra lokaler.

Som administratör hos oss kommer du främst att:


• Ge support via telefon och mail
• Bemanna vår reception samt hantera administration kring våra besök, event och lokaler
• Arbeta med enklare handläggning inom några verksamhetsområden

Om dig
Hos oss går laget före jaget. Det betyder att du samarbetar bra med andra genom att du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande. Du tar ansvar för att förstå och agera i enlighet med DIGG:s roll och uppdrag på en övergripande nivå. Du har lätt för att sätta dig in i och växla mellan olika perspektiv och ser till hela verksamhetens bästa i beslut och handling. Du tar aktivt ansvar, arbetar mot mål, fokuserar på och levererar resultat i prioriteringar, planering och dina handlingar. Du har lätt för att ställa om och ändra inriktning när förutsättningarna förändras. Genom din prestigelöshet tar du ditt ansvar och gör det som behöver göras

I det här jobbet är det av högsta vikt att du är serviceinriktad. För oss betyder det att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande med ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Du behöver vara själgående och strukturera ditt arbete och driva dina processer framåt.

Du har erfarenhet av arbete med administration samt kundtjänst eller annan support, till exempel med kundrelationer via mail och telefon. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning. 

Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Det innebär att du kan producera skriftligt material på den nivå uppgiften kräver. Du uttrycker dig på ett pedagogiskt sätt så att mottagaren ska förstå och att den röda tråden bibehålls. Du behöver också kunna presentera både muntlig och skriftlig information på möten eller andra forum såväl intern som externt. Det är meriterande om du har goda kunskaper i ett tredje språk, som vi bedömer som relevant, även det i tal och skrift. Du är digitalt nyfiken och har god kunskap om digitala verktyg. Du tar dig med lätthet an nya digitala verktyg. Det är meriterande om du har kunskap om verktyg som används vid digitala möten som till exempel Skype. 

Du har en eftergymnasial utbildning, till exempel YH-utbildning inom administration och försäkringsadministration eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som relevant.

Om DIGG och vad vi erbjuder
DIGG är liten myndighet med ett stort uppdrag. Vi formar fortfarande vår verksamhet, vår kultur och våra arbetssätt. Vi sitter i moderna aktivitetsbaserade lokaler i centrala Sundsvall och erbjuder nu dig möjligheten att få vara med att utveckla vår verksamhet och skapa nytta med oss på DIGG!

Vi erbjuder en visstidsanställning till och med den 31 juli 2021 med tillträde enligt överenskommelse. 
Placeringsort är Sundsvall, vilket innebär att den vi anställer förväntas vara på plats i Sundsvall dagligen.
Resor kan förekomma, men det är väldigt sällan.

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför med cv-lös rekrytering. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 24 maj 2020.

Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta leveransledare Catrin Åsén, 010-484 73 30. Fackliga kontaktpersoner är Petra Kanon, SACO och Åsa Fridholm, ST. Bägge nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024