Administratör till kundtjänst

Administratör till kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Vill du leverera god service till medborgare, offentlig förvaltning och medarbetare på DIGG? Har du erfarenhet av administrativt arbete? Då kanske det här jobbet som administratör passar dig!

Nu växlar vi upp och förstärker vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare. DIGG är en ung myndighet med ett stort och viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om DIGG här. 

Om jobbet
Nu söker vi administratörer till teamet HR och Kundtjänst. Som administratör blir du en viktig kugge i att få helheten på DIGG att fungera väl. Du kommer arbeta med myndighetsgemensamma delar och stötta verksamheten inom olika uppdrag. Det är alltså ett brett och varierande uppdrag. Det kan handla om rådgivning kring var information hittas, enklare vägledning i våra olika digitala tjänster eller att stötta projekt med viss administration. Din roll riktar sig både internt och till privatpersoner och företag samt till myndigheter, kommuner och regioner. 

Som administratör hos oss kommer du främst att:


• Ge support via telefon och mail.
• Vara administrativ hjälp i olika uppdrag, till exempel sammanställa information, mailutskick, skicka ut mötesinbjudningar och föra mötesanteckningar.
• Ansvara för att bemanna vår reception samt hantera administration kring besök, event och lokaler.
• Arbeta med enklare handläggning inom några verksamhetsområden.
• Hjälpa till med andra arbetsuppgifter inom kontorsservice, exempelvis beställningar. 

Om dig
För att trivas och kunna prestera i din roll på DIGG behöver du vara ansvarstagande, ha god samarbetsförmåga och helhetssyn. Det är krav vi ställer på alla våra medarbetare, och såklart även på dig. Vi förklarar mer om detta på digg.se. 

Utöver de kraven är det av högsta vikt att du är serviceinriktad och en lagspelare. För oss betyder det att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande med ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och hitta lösningar. Du behöver även vara självgående och strukturera ditt arbete och driva dina processer framåt. För den här tjänsten behöver du även ha mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska. Det innebär att du kan producera skriftligt material på den nivå uppgiften kräver. Du uttrycker dig både skriftligt och muntligt på ett pedagogiskt sätt så att mottagaren förstår och den röda tråden bibehålls. 

Du har erfarenhet av arbete med administration samt kundtjänst eller annan support, till exempel med kundrelationer via mail och telefon. Du har också erfarenhet av projektadministration och mötesadministration, såsom att boka större externa möten och att skriva minnesanteckningar. Du kan hantera hela Officepaketet och har mycket goda kunskaper inom Word, Excel och PowerPoint. Du är även digitalt nyfiken och har god kunskap om digitala verktyg. Det är meriterande om du har kunskap om verktyg som används vid digitala möten som till exempel Skype eller communities. Det är även meriterande om du har arbetat inom offentlig förvaltning. 

Du har en eftergymnasial utbildning, till exempel YH-utbildning inom administration och försäkringsadministration eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som relevant.

Om DIGG och vad vi erbjuder
DIGG är ung myndighet med ett stort uppdrag. Vi formar fortfarande vår verksamhet, vår kultur och våra arbetssätt samtidigt som vi skapar digitalisering av den svenska offentliga förvaltningen. När vi är i DIGG:s lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre men modernt kontor i centrala Stockholm. DIGG är positivt inställd till att ge utrymme för placering och arbetsvillkor som arbete hemifrån och mobilt utifrån verksamhetens och medarbetares behov.

Vi erbjuder tidsbegränsad anställning till och med den 31 augusti 2022 med möjlighet till förlängning, tillträde sker snarast möjligt. 
Placeringsort är Sundsvall, vilket innebär att den vi anställer förväntas vara på plats i Sundsvall dagligen.
Resor kan förekomma, men det är väldigt sällan.

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför med cv-lös rekrytering. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 10 oktober 2021.

Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta leveransledare Catrin Åsén, 010-484 73 30. Facklig kontaktperson är Åsa Fridholm, ST, hon nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Myndigheten för digital förvaltning
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2021
  • Ansök senast: 10 oktober 2021

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024