Administratör till kundtjänst

Administratör till kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Vill du bidra till samhällsnytta genom daglig kontakt med privatpersoner, aktörer inom offentlig förvaltning och leveransområdena på DIGG? Då kan det här jobbet som administratör till kundtjänst passa dig!

Nu växlar vi upp och förstärker vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare. DIGG är en ung myndighet med ett stort och viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om DIGG här.

Om jobbet
Vi söker nu en administratör till vårt kundtjänstteam inom leveransområde Styrning och stöd. I din roll kommer du bland annat svara på inkommande frågor, främst via telefon och mejl, samt ge råd och stöd både externt och internt på DIGG. Rollen innebär också att du kommer arbeta mot ett annat leveransområde där du förväntas stötta teamet med administrativa arbetsuppgifter, av exempelvis uppföljande- eller ekonomisk karaktär. Din roll som administratör i Kundtjänst riktar sig till privatpersoner och företag samt till myndigheter, kommuner och regioner, men du kommer också tillsammans med teamet arbeta för att utveckla interna arbetssätt och processer för kundmötet.  

Som administratör hos oss kommer du främst att:


• Svara på frågor gällande DIGG:s olika uppdrag via telefon och mejl.
• Bemanna DIGGs reception och ta emot besök.
• Vara ett administrativt stöd till andra delar och projekt inom DIGG.
• Vara en del av den interna servicen på DIGG. 
• Delge erfarenheter och kunskap inom gruppen.
• Samverka och samarbeta både inom teamet och med andra områden på DIGG.
• Vara delaktig i att skapa effektiva och gemensamma arbetssätt och utveckla processer. 

Om dig
För att trivas och kunna prestera i din roll på DIGG behöver du vara ansvarstagande, ha god samarbetsförmåga och helhetssyn. Det är krav vi ställer på alla våra medarbetare, och såklart även på dig. Vi förklarar mer om detta på digg.se. 

Utöver de kraven är det av högsta vikt att du är serviceinriktad och en lagspelare. För oss betyder det att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande med ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Du behöver även vara självgående, flexibel, samt kunna strukturera ditt arbete och driva dina processer framåt. Vidare är du digitalt nyfiken och tar dig med lätthet an nya digitala verktyg. Det är meriterande om du har tidigare kunskap om digitala verktyg, såsom exempelvis Skype, Officepaketet eller liknande som underlättar i en hybrid arbetsvardag. 

Du har minst 3 års erfarenhet av arbeta med kundtjänst eller annan support, exempelvis med kundrelationer via telefon och mejl. Du har erfarenhet av att jobba med administrativa arbetsuppgifter, gärna med inriktning mot ekonomisk administration. Det är meriterande om du har erfarenhet av frågor av juridisk karaktär samt har arbetat inom offentlig förvaltning. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem. 

För den här tjänsten behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska. Det innebär att du kan producera skriftligt material på den nivå uppgiften kräver. Du uttrycker dig både skriftligt och muntligt på ett pedagogiskt sätt så att mottagaren förstår och den röda tråden bibehålls. 

Du har en akademisk utbildning om minst två år, eller annan bakgrund som vi som arbetsgivare bedömer som lämplig.

Om DIGG och vad vi erbjuder
DIGG är ung myndighet med ett stort uppdrag. Vi formar fortfarande vår verksamhet, vår kultur och våra arbetssätt samtidigt som vi skapar digitalisering av den svenska offentliga förvaltningen. När vi är i DIGG:s lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre men modernt kontor i centrala Stockholm. DIGG är positivt inställd till att ge utrymme för placering och arbetsvillkor som arbete hemifrån och mobilt utifrån verksamhetens och medarbetares behov.

Vi erbjuder tillsvidareanställning, tillträde sker snarast möjligt. Placeringsort är Sundsvall och resor kan förekomma, men det är sällan.

Säkerhet har hög prioritet för oss på DIGG. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande med vårt urval och med cv-lös rekrytering. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är den 2 november 2022.

Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta leveransledare Joy Williamsson, 010-484 74 62.  Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024