OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Verksamheten Administration består av tre enheter: Ekonomi, Löneservice och Konsult. Kundtjänsten finns inom enheten Konsult och den består av tre medarbetare.
Kundtjänstmedarbetare
Du kommer att arbeta kundorienterat med mål att ge högkvalitativ service till
Landstingets verksamheter. Arbetsuppgifterna består primärt av att via telefon ta emot, registrera och förmedla felanmälan, beställningar och bokningar av servicetjänster inom Landstinget.
Våra IT-verktyg är Landlord och Weblord men du ska även behärska office-paketet och svenska i tal och skrift.
Du kommer under 10h i veckan ha huvudansvar för Närvårdens kontantkassa vilket innebär att du måste vara strukturerad, du måste ha ordning och reda. Kunna göra avstämningar och kunna kommunicera väl på engelska men också ha ett trevligt pedagogiskt sätt och ett gott bemötande.
För att vara aktuell för tjänsten krävs att du har genomförd och godkänd gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi eller administration. Du ska ha god datorvana, och tidigare ha arbetat i en kundtjänst så att du är van att arbeta i ett snabbt tempo och i ett ärendehanteringssystem.
Som person är du driven, flexibel, stresstålig, lyhörd och kommunikativ. Du har mycket god samarbetsförmåga och ser de olika administrativa delarnas betydelse för helheten inom arbetsområdet i syfte att skapa lösningar på arbetsuppgifter så att bästa kundnyttan uppnås. Du identifierar och föreslår förbättringsåtgärder och har ett stort intresse för att ständigt utveckla och förbättra arbetsmetoder.
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Åsa Söderqvist på 070-048 43 76.