Administratör till Kungälvs Rörläggeri i Göteborg

Administratör till Kungälvs Rörläggeri i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Är du på jakt efter din nästa möjlighet inom administration? Vi söker nu en administratör till Kungälvs Rörläggeri i Mölndal som är serviceinriktad och initiativtagande med kunskaper inom ekonomi. Är du en skicklig på administration och tycker om att ha en omväxlande roll så är du varmt välkommen med din ansökan redan idag då behovet är omgående och vi arbetar med löpande urval.

Om företaget
Kungälvs Rörläggeri erbjuder service av hög kvalitet sedan 1933 och är idag ett av Sveriges största VVS-företag med ca 260 anställda och kontor i Kungälv, Borås, Gårdsten, Göteborg, Jönköping, Malmö, Stenungsund och Stockholm. Vi arbetar med stora entreprenader runtom i Sverige och med alla typer av VVS-projekt och erbjuder service och dygnet-runt- jour – inget arbete är för stort eller för litet. Alla installationer och all service skall utföras så att du vill fortsätta att anlita oss.
Kungälvs Rörläggeri AB ingår i Are Sverige AB tillsammans med Climat80 AB. Are är ett finskt familjeföretag med över 100 års erfarenhet av tekniska byggtjänster. Vi tillhandahåller lösningar och tjänster under hela fastighetens livscykel, från den initiala byggfasen till modernisering, renovering, underhåll och fastighetsförvaltning. Are har totalt 3 500 anställda i Finland och Sverige. Vi är en del av Conficap Group.
Kika gärna på vår rekryteringsfilm: https://www.youtube.com/watch?v=RCyPq3zzl7A&t=62s

Vad erbjuder rollen?
Som administratör hos Kungälvs Rörläggeri kommer du att ha en bred roll inom administration. Du kommer att ha en stödjande funktion mot servicechef/serviceledare och projektledare men även filialchef inom det operationella arbetet samtidigt som du ansvarar för organisering av det administrativa arbetet.

Några av dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
– Inhämta arbetsorder i externa portaler hos kunder och överföra dem till företagets ordersystem.
– Ansvara för administrationen för alla projekt tillsammans med projektledarna.
– Löpande administrativa arbetsuppgifter, posthantering samt arkivering och utgallring av dokument.
– Ansvara för fakturering av utförda arbeten på filialen tillsammans med servicechef/serviceledare och projektledare.
– Fakturahantering (kund- och leverantörsreskontra), omföring, inköp av kontorsmaterial samt arbetskläder.
– Framtagning av ekonomiskt underlag till ekonomiavdelningen så som orderstock, ofakturerade timmar, succesiv vinstavräkning samt interndebitering.
– Löpande personaladministration till lönekontoret samt hantera nya/avslutade anställda i anställningsappen på den digitala plattformen.
– Du rapporterar till filialchefen samtidigt som du har regelbunden kontakt med servicechefen/serviceledare och projektledare.


Vem är du?
Vi ser att du som söker har yrkeserfarenhet av liknande tjänst. Du är skicklig på att självständigt planera och prioritera ditt arbete, du fokuserar på möjligheter och är en problemlösare med ett prestigelöst förhållningssätt. För att lyckas bra i denna position krävs det att du är strukturerad, drivande och serviceinriktad och en lagspelare med god kommunikativ förmåga. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och det är en merit om du gör det även på engelska. I denna tjänst det ett krav är att du besitter god datavana och har kunskaper i Officepaketet.

Villkor:
Omfattning: Heltid.
Antal tjänster: 1
Anställningsform: Visstidsanställning 6 månader med möjlighet till förlängning.
Arbetstider: måndag till fredag, kl. 07:00-16:00.
Placeringsort: Mölndal.
Start: omgående, enligt överenskommelse.


Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

För den här tjänsten kommer du inledningsvis att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget med chans till förlängning/övertag av kund.


Sökord
administratör, Administration, Leverantörsreskontra, företagsekonomi, Projektadministratör, Koordinator

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 december 2022
  • Ansök senast: 26 december 2022

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024