OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?
Inom personalavdelningen finns enheten Kompetensutveckling, som producerar, upphandlar, förvaltar och genomför utbildningsinsatser för både chefer och medarbetare i hela myndigheten. I Östersund finns ca 35 medarbetare som arbetar med producera, förvalta och administrera våra utbildningar. Förutom dessa finns det på enheten ca 70 medarbetare som i huvudsak är utbildningsledare som på heltid genomför utbildningar.
Vi söker nu en administratör till Östersund, för att arbeta med planering av våra utbildningar för myndighetens chefer och medarbetare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Planering av utbildningstillfällen i LABAN
• Kursadministration: registrering av kursanmälningar, kallelser till deltagare, bokningar av utbildningslokaler, utskick av utbildningsmaterial, utskick och sammanställning av kursutvärderingar mm.
• Dokumenthantering och diarieföring
• Medverka i arbetet med att utveckla enhetens administrativa rutiner
Kvalifikationer:
• Fullföljd gymnasieutbildning
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet där arbetet till största del av liknande administrativa arbtsuppgifter
• Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig i tal och skrift
• Mycket goda kunskaper i MS Office
• God läsförståelse i engelska
Meriterande:
• Erfarenhet av planering av utbildningar i verktyget LABAN
• Erfarenhet av att ha arbetat med det kursadministrativa IT-systemet SABA
Utöver dessa kvalifikationer ser vi att:
• Du har förmåga att driva frågor framåt och åstadkomma resultat
• Du har god samarbetsförmåga och kan skapa goda relationer
• Du har kundfokus
• Du kan prioritera och tar ansvar för fattade beslut
• Du kan inspirera till arbetsglädje, engagemang och ansvarstagande, vilket återspeglas i ditt eget förhållningssätt och personliga egenskaper
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.
Omfattning och varaktighet
Tidsbegränsad anställning till 2017-12-31.
Arbetet medför resor. Tjänstgöringsort, Östersund.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2016-10-20. Ansök genom att trycka på länken nedan. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet och vad du vill åstadkomma.
Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740