OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stockholms kyrkogårdsförvaltning är huvudman för begravningsverksamheten i Stockholm. Kyrkogårdsförvaltningen bedriver begravnings- och serviceverksamhet med högt ställda etiska krav och ansvarar för 11 begravningsplatser, 13 kapell och 2 krematorier med stora kulturhistoriska värden.
.
Administratör till kyrkogårdsförvaltningen, Boknings- och gravrättsavdelningen arbetsgrupp gravrätt och skötsel.
En tjänst. Tillsvidareanställning, 100%
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Kyrkogårdsförvaltningen
Stockholms kyrkogårdsförvaltning är huvudman för begravningsverksamheten i Stockholm. Kyrkogårdsförvaltningen bedriver begravnings- och serviceverksamhet med högt ställda etiska krav och ansvarar för 11 begravningsplatser, 13 kapell och 2 krematorier med stora kulturhistoriska värden. På kyrkogårdsförvaltningen arbetar förnärvarande ca 100 tillsvidareanställda.
Arbetsplatsbeskrivning
Boknings- och gravrättsavdelningen bedriver en kundorienterad verksamhet och kunderna består främst av anhöriga, begravningsbyråer och kunder som vill beställa skötsel eller plantering till gravar. Kundkontakterna sker via mail, telefon och i vissa fall personliga möten.
Vi söker en medarbetare till avdelningens arbetsgrupp för frågor som rör gravrätt- och skötsel. Arbetsgruppen handlägger, utreder och fattar beslut i gravrättsfrågor. Gruppen ansvarar även för administrationen när det gäller beställningar av gravskötsel och planteringar. Registreringen och dokumentationen sker i verksamhetssystemen Aveny och eDok
Just nu pågår ett utvecklingsarbete på avdelningen där vi ser över våra rutiner och arbetssätt. Vi har en målsättning att våra arbetssätt ska uppfattas som moderna och tillgängliga i förhållande till de kundgrupper som vi dagligen arbetar med.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasiekompetens eller motsvarande och har vana av att arbeta i ärendebaserat system och goda kunskaper i Officepaketet. För att fungera och trivas bra i rollen behöver du ha en god samarbetsförmåga och servicekänsla, vilket innebär att du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och leverera. Du arbetar lika gärna självständigt som i grupp.
I ditt arbete har du förmåga att strukturera och planera dina uppgifter på ett effektivt sätt. För att lyckas i rollen är du även noggrann och mån om att upprätthålla en god kvalitet. Det är meriterande om du har kunskaper om förvaltningslagen samt lagen om offentlighet och sekretess. Det är även positivt om du är proaktiv och bidrar i det utvecklingsarbete som sker inom avdelningen.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
För frågor gällande tjänsten
Karin Wikström, avdelningschef tel: 08- 50830114
Facklig företrädare: Molly Josefin Jansson tel: 08 - 50830132
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.