Administratör till kyrkokansliet

Arbetsbeskrivning

Svenska kyrkan finns där människors finns.

Nära där du bor och på andra sidan jorden. Överallt är vi där för dig som vill och behöver – i ensamhet, kris, glädje och sorg, i viktiga skeenden och i vardagen. Oavsett vem du är och vilken tro du har. På kyrkokansliet jobbar ca 500 personer inom en stor spännvidd av yrken, i framkant av våra kunskapsområden. Tillsammans jobbar vi med frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan. På så sätt stärker vi kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar och bidra till fred, rättvisa och ett hållbart samhälle.

Samordnad administration på kyrkokansliet
Kyrkokansliets administrativa uppgifter har organiserats i en gemensam funktion på avdelningen för fastigheter, kulturarv och service. Målet är att tillgodose olika verksamheters behov av effektivt och rättssäkert administrativt stöd.

Vi förstärker nu gruppen med ytterligare två medarbetare, en med tillsvidare anställning och en med visstidsanställning på elva månader. Är du en lagspelare som trivs med varierande uppgifter är detta arbetsplatsen för dig!

Arbetsuppgifter
Nu har du möjlighet att vara med och bidra utvecklingen av våra processer och metoder för att nå både avdelningens och kyrkokansliets uppsatta mål. 

Samordnad administration arbetar systematiskt i processerna samtidigt som vi granskar dem i syfte att förbättra och effektivisera. Vi ansvarar för att erbjuda alla medarbetare utbildningar i det gemensamma arbetssättet, tillexempel diarieföring i Public 360.

Som administratör arbetar du med varierande uppgifter som till exempel registratur, inköp, ekonomi, resor, evenemang och utbildning. I rollen ingår även att vara administrativt stöd till avdelningar avseende både gemensamma och verksamhetsspecifika behov liksom att nätverka med samarbetspartners inom kansliet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieexamen, gärna med administrativ inriktning, och dokumenterad god erfarenhet inom relevanta områden.

Vi utgår från att du har mycket goda kunskaper i Officepaketet. Kunskaper eller erfarenhet av att arbeta i Public 360 och andra digitala verktyg är meriterande.

För att lyckas i rollen behöver du kunna hantera varierande uppgifter samtidigt och ha en förmåga att utifrån helheten se din egen del för att bistå verksamheten. Du har förmåga att formulera dig väl i tal och skrift, på svenska och engelska.

Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och gillar ordning och reda. Du är flexibel och utmanas av att hitta vägar framåt samtidigt som du håller dig inom ramen för uppdraget och rollen. Du är strukturerad och bra på att planera ditt arbete och din tid. 

Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och delar våra värderingar som kännetecknas av varje människas lika värde, arbete för fred, försoning, rättvisa och hållbarhet. https://www.svenskakyrkan.se/svenskakyrkansvardegrund

Tillträde
Efter överenskommelse.

Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av
För mer information är du välkommen att kontakta avdelningschef https://svenskakyrkan.varbi.com/se/center/tool/position/611695/edit/tab:1/anna-karin.engstrom@svenskakyrkan.se 0768-000 173.

Fackliga företrädare

mailto:nathalie.topperwien.blom@svenskakyrkan.se(Vision), mailto:malin.andren@svenskakyrkan.se (Akavia) och mailto:Andreas.Sandberg@svenskakyrkan.se (KyrkA). Samtliga nås med fördel via mejl.

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kyrkokansliet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2023
  • Ansök senast: 10 april 2023

Besöksadress

Storgatan 27
None

Postadress

None
ÖREBRO, 70363

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024