OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administratör med ansvar för arkivering och diarieföring till Kundsupport på Laboratoriemedicin Sjukhus
Laboratoriemedicin är en av specialiteterna inom den laboratoriemedicinska verksamheten och ingår tillsammans med röntgenklinikerna, klinisk kemi och övriga laboratorieverksamheterna i Diagnostikcentrum.
Laboratoriemedicin driver verksamhet vid sjukhusen och de flesta vårdcentralerna i Östergötland. Vid Laboratoriemedicin i Linköping arbetar vi med rutinanalyser inom hematologi, koagulation, kemi samt en del analyser som tillhör de andra verksamheterna.
Välkommen till en omväxlande och utvecklande arbetsplats.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en administratör till vår kundsupport på Laboratoriemedicin som vill arbeta i en omväxlande verksamhet med roll som spindeln i nätet och en viktig del i teamet.
Till viss del enskilt och tillsammans med två administratörer kommer du i huvudsak att arbeta med:
- Ansvarig arkivredogörare och diarieförare för verksamheten.
- Fakturahantering
- Beställningar av varor och tjänster.
- Administrativa uppgifter specifika för verksamheten.
- Telefonsupport.
- Hantering av provsvar och post.
Arbetet är både omväxlande och utvecklande. Vi är en verksamhet som växer och här har du stora möjligheter att påverka – inte minst genom pågående förbättrings- och utvecklingsarbeten.
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är utbildad administratör eller vårdadministratör eller har gymnasial utbildning med dokumenterad flerårig erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom vården.
Du förväntas ha goda kunskaper inom IT-administrativa system och ha lätt för att sätta dig in i olika IT-system. Erfarenhet från laboratorieverksamhet är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift. Introduktion och upplärning anpassas utifrån din studie- och yrkesbakgrund.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och social kompetens då tjänsten som administratör innefattar mycket kontakter både inom och utom Laboratoriemedicin.
Vi söker dig som är engagerad, initiativrik och ser förändringar som en möjlighet till förbättringar. Du är bra på att samarbeta, lyssna och kommunicera. Självklart är du serviceinriktad, flexibel samt har ordningssinne. Du planerar, organiserar, avgränsar och prioriterar arbetet på ett självständigt och effektivt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.