OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administratör
Har du erfarenhet av en roll som administratör eller administrativ assistent? Då kan vi ha uppdraget för dig! Nu söker vi en administratör på heltid med start i januari till ett såväl ledande som innovativt läkemedelsföretag i Sollentuna som ska arbeta på avdelningen Rare Disease Sweden. Du kommer ingå i ett team om sju kollegor och sitta i fina lokaler i Sollentuna. Din roll är att vara administrativ assistent till avdelningen med egna ansvarsområden. Har du en positiv inställning och ”I fix” attityd? Då kanske det är dig vi söker!
Vår kund är ett välkänt läkemedelsbolag med djupa rötter i såväl Sverige som utomlands. Som en given partner till den svenska sjukvården så tas hela tiden nya innovationer fram. Nästan hälften av våra studier är på nya produkter och vi medverkar i en stor del av landets utvecklingsprojekt. I rollen som administrativ assistent har du ett administrativt ansvarsområde och du sitter i ett öppet kontorslandskap tillsammans med dina kollegor.
Omfattning: Start 7e januari och som sträcker sig året ut. Heltid, kontorstider.
Plats: Silverdal, Sollentuna
I rollen som administrativ assistent ansvarar du för allmänna administrativa uppgifter inklusive:
• Koordinering av FCPA / MAPP due diligence och projektgodkännanden
• Koordinera och höja inköpsordrar med relevanta leverantörer
• Periodisk granskning av PO och faktura spårning
• Se till att PO-bokföring / attribut är anpassad till budgeten
• Koppla samman med Finans på Open PO-granskning och eventuella stängningar
• Förbindelser med ekonomi på DME och OPEX-granskning för att säkerställa att kostnader tas på rätt budgetpost
• Epay - betalningar till landsting
• Arbeta med kommersiellt team för att säkerställa adekvat administrativt stöd
Andra förekommande arbetsuppgifter:
• Hantera Fakturor
• Avtal
• GCMA - content Managment
• Skapa inköpsorder
• Rabatter och återbetalningar
• Boka resor och konferenser
Kvalifikationer:
• Minst 2 års relevant erfarenhet, med fördel av liknande roll
• Gärna eftergymnasial utbildning inom ekonomi, kommunikation eller administration
• Goda färdigheter i Microsoft Office-paketet, företrädesvis i Excel och PowerPoint
• Flytande kunskaper i svenska, liksom goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift.
Som person ser vi att du är öppen och hjärtlig med en ”I fix” mentalitet. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Vidare har du sociala egenskaper, är organiserad och effektiv.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi har som målsättning att bidra till en bättre arbetsmarknad. Det gör vi genom att hitta rätt matchning mellan företag och arbetssökande. På så sätt hjälper vi företag att växa och bli mer framgångsrika och vi hjälper arbetssökande att hitta rätt jobb och uppnå sina drömmar.
Sista ansökningsdag: 2018-12-21, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Ulrika Olofsson, ulrika.olofsson@randstad.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström