Administratör till Lärosäte i Stockholm

Administratör till Lärosäte i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till att upprätthålla en trygg och rättvis studiemiljö? Vi söker nu en erfaren administratör för uppdrag  på ett av Stockholms lärosäten där du b.la kommer att arbeta och bistå i arbetet med olika disciplinärenden.

Om tjänsten
Rättssekretariatet vid lärosätets rektorskansli är det juridiska stödet för lärosätets ledning, förvaltning och akademi. De utreder frågor inom förvaltningsrätt, avtalsrätt, studentjuridik samt hanterar ärenden relaterade till personuppgifter, offentlighet och sekretess. Dessutom samordnar de lärosätets disciplinärenden som prövas av disciplinnämnden.

Arbetsuppgifter
Som Administratör kommer du i första hand att arbeta med administrativt stöd och förberedelse av disciplinärenden inför Disciplinnämnden, såsom mottagande och fördelning av disciplinärenden till universitetsjurister, delgivning av anmälan till studenter, upprättande av
protokollsutkast och kallelser m.m. Även annat administrativt stöd kan förekomma i tjänsten. 

I arbetet ingår även att löpande såväl muntligt som skriftligt kommunicera, både på svenska och engelska, med lärosätets olika institutioner, förvaltningsavdelningar och studenter samt att ge stöd till Rättssekretariatets övriga medarbetare.

Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
•Tidigare erfarenhet av arbete med disciplinärenden på högskola eller universitet.

Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag på heltid från och med den 1 januari 2024 och beräknas pågå till och med den 30 juni 2024, med möjlighet till fölängning.

Om dig:
Vi letar efter dig som har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och gärna inom juridik eller liknande område. Du bör vara noggrann, självgående och ha förmågan att hantera känsliga ärenden. God kommunikationsförmåga och förmågan att samarbeta är också viktiga egenskaper för att lyckas i rollen.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.
Urval och intervjuer kommer ske löpande men med sista ansökningsdag 11 december.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Om Adecco
Vi är en del av det multinationella företaget Adecco Group som är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Adecco samarbetar med många attraktiva företag och det finns stora möjligheter att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss.

Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige. Ramavtalen kan användas för avrop av alla myndigheter under regeringen samt myndigheter under riksdagen och andra offentligt styrda organ.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare:
Anki Arnquist, anki.arnquist@adecco.se alt via växel 010-173 73 00.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Sökord
Administratör,offentlig sektor, statlig myndighet, Microsoft Office, Kammarkollegiet, universitet, Lärosäte  avtalsadministration, juridik,  Stockholm, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 november 2023
  • Ansök senast: 11 december 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


27 december 2024