Administratör till Ledningskontoret

Administratör till Ledningskontoret

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi är utsedda till modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg.



Hos Ledningskontoret samlas förvaltningens olika stabsfunktioner som alla har i uppdrag att stötta chefer och medarbetare i våra verksamheter.

Gemensamt ska vi skapa bästa tänkbara förutsättningar för att förvaltningen ska kunna möta våra kunder och Karlstadsborna på bästa sätt.

Beskrivning
Då vår nuvarande administratör kommer att gå i pension under början av nästa år söker vi nu en ny kollega till vårt ledningskontor på vård- och omsorgsförvaltningen. Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med cirka 40 medarbetare som sitter i centrala lokaler i Karlstad.
Som administratör hos oss är du en mycket viktig del av del av vårt kontor och ser till att vår internservice alltid är på topp och kan bidra med det där lilla extra. Du levererar hög serviceanda, eget driv samt mycket god initiativförmåga tillsammans med härlig positiv energi.

Organisatoriskt kommer du att tillhöra kommunikationsstaben som ansvarar för kommunikation, diarium, nämndadministration och säkerhet tillsammans med sex andra medarbetare.

Arbetsuppgifter
Administration och internservice är en viktig del i din roll, där du stöttar och hjälper dina kollegor på kontoret med det som kan tänkas behövas. Även om mycket arbete sker självständigt är du engagerad i våra gemensamma mål och ledningskontorets fortsatta utveckling.

- Ge service utöver det vanliga till våra besökare och våra interna kollegor
- Internservice till ledningskontoret genom exempelvis kontorsmaterial, felanmälningar och fikabeställningar
- Diarieföring i Lex
- Ersätta registrator vid frånvaro.
- Kontering och attest av fakturor
- Kontakt med leverantörer och göra beställningar till kontoret
- Konferensbokningar
- Hantera interna ärenden och lösa problem som kan dyka upp

Kvalifikationer
Du har gymnasiekompetens gärna inom ekonomi, juridik, information eller annan utbildning vi bedömer likvärdig. Vi söker en prestigelös och flexibel person. Vi ställer krav på att du har arbetslivserfarenhet från offentlig sektor samt flerårig erfarenhet av en liknande roll.
Meriterande är om du har erfarenhet av diarieföring, Lex samt god kännedom av de lagar som styr vår verksamhet.

Du möter många olika medarbetare i olika befattningar och situationer i vår reception och ska ge ett trevligt och välkomnande intryck. Serviceanda och samarbetsförmåga är mycket viktiga egenskaper. Intresse, driv och hög social kompetens är andra utmärkande drag hos dig och du anstränger dig för att leverera lösningar.

Ditt uppdrag är brett och du behöver kunna strukturera ditt eget arbete, prioritera samt ha ett stort mått av ordningssinne och en vilja att effektivisera. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vad erbjuder Karlstad kommun?

Du har som anställd i koncernen Karlstads kommun en rad förmåner. Du kan bland annat hyra kommunens stuga i Sälen eller bo på Sunna semesteranläggning på Tjörn till ett bra pris. Möjligheten finns även till bruttolöneavdrag för personalbil, personalcykel samt löneväxling till pension. Kommunens eget friskvårdscenter Haga Motion, är öppet för alla anställda i koncernen. Här finns bland annat styrketräning, spinning, gympa, cirkelträning samt massage. Koncernens friskvårdsbidrag finns att nyttja via Epassi samt att du som anställd erbjuds möjlighet att delta i olika motionslopp inom kommunen.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2022
  • Ansök senast: 6 november 2022

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024