Administratör till Leica Geosystems

Administratör till Leica Geosystems

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Leica Geosystems AB. Då Leica befinner sig i en expansiv fas finns det mycket goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Leica Geosystems – verkar globalt, agerar lokalt

Leica Geosystems har i över 200 år varit revolutionerande inom mätteknik och skapat helhetslösningar för proffs över hela världen. Vi är ett marknadsledande företag som levererar tjänster och produkter inom såväl mät- och positioneringsutrustning, som kompletta maskinstyrningssystem för entreprenadmaskiner och för personal på bygg- och anläggningsprojekt. Med kontor på ett stort antal platser runt om i hela Sverige och ca 130 anställda, prioriterar vi på Leica Geosystems alltid att vara nära vår kund. Vi jobbar i skräddarsydda team med säljare, produktspecialister, service & support med flera. Vi sätter stort fokus på att ha den spetskompetens som är nödvändig för att möta behoven hos våra kunder.

Leica Geosystems är en del av Hexagon – en global ledare inom sensorer, mjukvara och autonoma lösningar, vars teknologier formar sammankopplade och autonoma ekosystem i städer och i industriell produktion, för att säkerställa en skalbar och hållbar framtid.

Hexagon (Nasdaq Stockholm: HEXA B) har ca 21 000 anställda i 50 länder och en nettoomsättning på omkring 3.9 miljarder euro. Läs mer på www.hexagon.com

Arbetsuppgifter:

I rollen som administratör kommer du huvudsakligen att stötta upp ett projekt som handlar om implementering av ett nytt system. Där kommer du att arbeta i affärssystemet SAP för att göra en upprensning av all registerdata. Du har daglig kontakt med kunder och andra kontaktytor via telefon och mail för att kunna slutföra dina arbetsuppgifter. Vidare kommer du även arbeta med fakturering samt hjälpa tekniker med att bland annat förbereda och skapa serviceordrar.

I arbetet säkerställer du kvalitet i alla led och fungerar som en viktig länk mellan medarbetare, kunder och affärssystemet. Du kommer att tillhöra ett sammansvetsat team där ni har ett nära samarbete i det dagliga arbetet.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• God dator- och systemvana
• Meriterande med erfarenhet av orderadministration, orderhantering eller annan likvärdig administrativ roll som även innefattat kundkontakt
• Meriterande med kunskap i SAP eller liknande affärssystem
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift

För att trivas i rollen är du noggrann i ditt arbete och har en förmåga att planera och driva arbetet framåt. Du tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, arbetar på ett strukturerat sätt samt har förmågan att prioritera rätt saker. Vidare är du flexibel och ser inga problem med att dagens schema kan bli omprioriterat för mer akuta behov. Som person uppskattar du att skapa god kontakt med kunder och att lösa problem som bidrar till nöjda kunder. Rollen innebär många kontaktytor vilket ställer krav på både din kommunikativa- och samarbetsförmåga. Slutligen är du en positiv person som vågar ta egna initiativ och hitta lösningar på problem.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Administration, orderadministration, administratör, service, kundservice, support, kundsupport, kontorsadministration, kontorsarbete, kontor, koordinator, order, orderhantering, ordermottagning, backoffice, SAP, heltid, Göteborg, Leica

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2022
  • Ansök senast: 20 juni 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


28 november 2024

26 november 2024