Administratör till Leverantörsreskontran

Arbetsbeskrivning

På Service Center Ekonomi har man sedan mars 2008 valt att samla hela Nobinakoncernens arbete beträffande ekonomiadministration.Service Center Ekonomi är indelat i fem grupper: Redovisning (Record to Report), Kundreskontra (Order to Cash), Leverantörsreskontran (Procure to Pay), Anläggningsredovisning (Acquire to Retire) och Betalningar (Cash Management).Till Service Center Ekonomi i Solna söker vi nu en administratör till Leverantörsreskontran (PTP) Leverantörsreskontran ansvarar för att utföra leverantörsreskontraprocessen noggrant och effektivt.Du upprätthåller leverantörsregister och ser till att fakturor är godkända av ansvarig i affärsverksamheten innan betalning sker och vid behov säkerställer att uppdaterad attestnivå-matris finns tillgänglig.Den aktuella tjänsten ingår i ett team på fem personer samt en gruppledare. Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter är breda och kan exempelvis innebära: * Upprätthålla leverantörsregister och andra relevanta register som t ex attestnivåer på uppdrag från affärsverksamheten * Registrering av manuella fakturor * Hantering av rättningar såsom krediteringar * Utredning avvikelser * Hantering och registrering av utbetalningar * Bokning av transaktioner i leverantörsreskontra * Avstämning av reskontra mot huvudbok * Påminnelsehantering * Återrapportering till affärsverksamheten avseende av preliminärregistrerade fakturor * Besvara frågor från affärsverksamheten och leverantörer Din bakgrund Vi söker dig som är utbildad gymnasieekonom eller med likvärdig utbildning.Har du högskoleutbildning eller erfarenhet av arbete med leverantörs-reskontraprocessen är detta meriterande.Då våra kundbolag finns i de nordiska länderna är det en fördel om du är van att jobba med utländska kontakter och det är meriterande om du behärskar andra nordiska språk än svenska.Viktiga egenskaper är att du är driven, effektiv, noggrann och strukturerad.Du ska vidare tycka om att arbeta i grupp, men kunna arbeta självständigt och ser förändringar i det dagliga arbetet som positivt och utmanande.Vi erbjuder Vi ger dig en gedigen introduktion för att du ska komma in i arbetet på ett bra sätt.Hela vårt arbetssätt präglas av strävan mot vår vision "Alla vill resa med oss" och vår affärside "Vi förenklar kundens vardagsresor".Du är en av dem som ska göra detta möjligt!Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.Är detta något för dig? Tjänsten är ett vikariat på ca 18 månader på heltid.Individuell lönesättning.Sista ansökningsdag: Fredagen den 5 november 2010.Skicka din ansökan så snart som möjligt då vi gör ett löpande urval.Tillträde i januari 2011.Vi finns på 100 platser runt om i landet.Det betyder att nästan var tredje bussresa i Sverige sker med Nobina.Nobinagruppen har även verksamhet i Norge, Finland och Danmark.Läs mer på www.nobina.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nobina Sverige AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 9 oktober 2010
  • Ansök senast: 5 november 2010

Besöksadress

Videvägen 12
None

Postadress

Videvägen 12
KATRINEHOLM, 64149

Liknande jobb


21 november 2024