OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige år 2003 och sedan dess har vi ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.
Fastighetskontoren (FTK)ansvarar för nyetablering, byggnation och förvaltning av Lidls butiker. Malmökontoret sitter i Lomma och ansvarar i dagsläget för 67 butiker, med fler på gång allteftersom vi bygger nya. Till FTK Malmö hör totalt tio personer och vi söker nu en serviceinriktad och mångsidig administratör med placering i Lomma.
Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som administratör på fastighetskontoret har du en viktig funktion som kontaktperson för regionens butiker. Du ansvarar för att ta emot felanmälningar från butikerna, och därefter bearbeta och följa upp resultaten av ärendena. I arbetet ingår också olika allmänna administrativa uppgifter, där en del utgörs av fakturahantering. Du kommer också att utforma avtal enligt befintliga mallar, samt vara behjälplig i arbetet med att läsa och tolka avtal.
En del av tjänsten består även i att assistera övriga medarbetare på fastighetskontoret.
Vilka erfarenheter söker vi?
Du har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande i grunden, gärna med inriktning mot ekonomi. Som person är du strukturerad, noggrann och har mycket god prioriterings- och initiativförmåga. Du är en skicklig administratör och för dig är det en självklarhet att vara serviceinriktad i ditt arbete. Det är en fördel om du även har viss teknisk förståelse och gillar att lösa problem. Du har förmågan att arbeta självständigt under eget ansvar. Du är en van användare av Officepaketet och är en god kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Kunskaper i tyska ser vi som meriterande.
Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Tjänsten är en heltidstjänst, med tillträde enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten via länken Söka jobb online som du hittar längst ner i annonsen på vår hemsida. Där fyller du i formuläret och bifogar cv samt personligt brev. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast 20 mars 2014. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion via vår växel på tfn 08-55 55 70 00.
Välkommen med din ansökan!