OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige år 2003 och sedan dess har vi ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.
Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som assistent på fastighetskontoret har du en viktig koordinerande och stödjande funktion gentemot dina kollegor inom de tre huvudområdena etablering, bygg och förvaltning. En stor del av arbetet utgörs av olika administrativa uppgifter såsom sammanställning av olika rapporter och registrering av fakturor. Många frågor från övriga avdelningar hamnar först på ditt bord och du besvarar dessa genom att självständigt söka information eller lotsa vidare till rätt person inom kontoret eller företaget. Vid behov är du ett stöd till kontorets förvaltningsassistenter och tar emot felanmälningar och samtal från våra butiker.
I rollen är du också behjälplig vid implementering av nya riktlinjer, främst genom uppdateringar och registrering i kontorets datasystem, men också genom att aktivt bevaka förändringar i rutiner och riktlinjer och på så sätt underlätta för kontoret att arbeta på rätt sätt. Du är kontorets kontaktperson gentemot företagets controllingavdelning och genomför på ett självständigt sätt kontorets rapportering, främst genom registrering av relevanta data i vårt förvaltningssystem.
Vilka erfarenheter söker vi?
Du har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande i grunden. Som person är du strukturerad, noggrann och van vid att knyta nya kontakter och samarbeta såväl internt som externt. Vidare är du en engagerad , serviceorienterad och problemlösande person som gärna hjälper till där det behövs.
Du är en skicklig administratör och för dig är det en självklarhet att vara serviceinriktad i ditt arbete. Du har förmågan att arbeta självständigt under eget ansvar. Du ser vad som behöver göras och tar själv ta initiativ till arbetsuppgifter eller till att förbättra befintliga rutiner. Det är en fördel om du även har viss teknisk förståelse och gillar att lösa problem. Du är en van användare av Officepaketet och är en god kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Kunskaper i tyska ser vi som meriterande.
Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Tjänsten är en heltidstjänst, med tillträde enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.
Har vi väckt ditt intresse?
Varmt välkommen att söka tjänsten via länken "Söka jobb online" som du hittar längst ner i annonsen på vår hemsida. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast 3 september 2014. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion via vår växel på tfn 08-55 55 70 00.