OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Linné äldreboende
Administratör, samordnare, planerare, koordinator – kärt barn har många namn! Har du erfarenhet av att arbeta i någon av dessa roller, kanske till och med inom vården eller omsorgen? Eller har du arbetat i en serviceinriktad roll med fokus på administration och planering – som krävt samarbete med många funktioner och ett strategiskt perspektiv? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som administratör på Linné äldreboende!
Välkommen till en mångkulturell arbetsplats och ett mångsidigt jobb med stora möjligheter att göra skillnad!
Linné äldreboende ligger i Sävja, strax söder om Uppsala. I lugn, skogsnära miljö med en trivsam trädgård och bra bussförbindelser med centrum. Vi har totalt 40 lägenheter fördelade på två avdelningar, en för omvårdnad och en för demens. I huset finns även en annan verksamhet för korttids- och växelvård.
Här kan du läsa mer om Linné äldreboende (https://vardochomsorg.uppsala.se/boende/aldreboende/vara-aldreboenden/linne/)
Ditt uppdrag
Som administratör är du spindeln i nätet som säkerställer bemanning och löpande arbetar med resurs- och schemaplanering. I samarbete med verksamhetschef och andra funktioner i verksamheten bidrar du till att arbetet på avdelningarna rullar på smidigt alla dagar i veckan, året om.
Du har också en nyckelroll i arbetet med att hantera och koordinera delar av boendekedjan – såsom kontakt med brukare och deras anhöriga, boendesamordnare, fastighet och ekonomi. Du är många gånger verksamhetens ansikte utåt genom att ta emot besökare och inflyttningar på boendet. Du kommer också att bistå vid, och själv genomföra, vissa intervjuer inför rekryteringar av personal och placering av praktikanter och elever.
Arbetet innebär också att bistå verksamhetschef med olika administrativa uppgifter som till exempel att granska tidrapporter och ledighetsansökningar, hantera inkommande fakturor, förbereda underlag inför inköp och bidra till att effektivisera administrativa processer.
Till vardags besvarar du också inkommande telefonsamtal och e-postmeddelanden, administrerar nycklar och parkeringstillstånd, och har kontakt med besökare och externa aktörer såsom till exempel städbolag, tekniker, fastighetsskötare och förvaltare.
Din bakgrund
Vi söker dig som har administrativ utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av administrativt arbete och av arbete i en koordinerande roll. Vi vill att du har erfarenhet av arbete i digitala system för till exempel personal, schema, bemanning, social dokumentation och fakturahantering samt Office-paketet. Om du har erfarenhet av några av våra verksamhetssystem, så som Heroma, Proceedo, UNIT4, Lifecare, Iris, Asta är det meriterande. Det är en fördel om du har erfarenhet av administrativt arbete inom vård och omsorg, eller erfarenhet av schemaplanering, kundservice eller ekonomiadministration. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska samt goda dator- och systemkunskaper. Det är även meriterande om du har god kännedom om relevanta lagar och förordningar.
Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vidare har du förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Jobbet passar dig som är en flexibel person som kan se möjligheter i förändringar. Sist men inte minst tänker vi oss att du är en person som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt, och att du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Sofia Iconomidou, verksamhetschef, 018-727 85 51.
Fackliga företrädare:
Kommunal, 010-442 88 20
Vision, Karin Lundborg, 018-727 24 30.
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.
Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)
Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43