Administratör till logistikföretag i Solna

Administratör till logistikföretag i Solna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du noggrann och har en god analytisk förmåga? Är du systemkunnig? Kanske har du tidigare erfarenheter från logistikbranschen?  Då har vi ett spännande uppdrag till dig!
Vi söker nu en administratör inom rapportering till vår kund inom logistik och transportbranschen. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på Randstad.

Omfattning: Heltid, 1 års uppdrag med start omgående.
Arbetsplats: Kunden har kontor i Solna och arbetar både på kontoret och hemifrån. 

Ansvarsområden
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Utföra standardrapporter på dag, veckovis och månadsbasis.
Bidra till förbättring av rapporternas innehåll och layout. 
Skapa nya ad-hoc rapporter efter organisationens behov. 

Du kommer även att förvalta befintlig rapportering för OPS, kundservice och försäljning i SAP, Microsoft (Excel, Access, Power BI och Oracle). 

Kvalifikationer
Kvalifikationer för rollen: 
Kunskaper inom Excel och MS office
Flytande engelska och svenska i både tal och skrift
Gymnasieutbildning 


Meriterande för rollen: 
Högskoleutbildning i ekonomi/Statistik/Matematik/ eller relevant arbetslivserfarenhet. 
Systemkunnig, gärna inom SAP
Avancerade kunskaper i Excel & Access VBA programmering 


Personliga egenskaper:
För att trivas i rollen bör du ha goda kommunikativa egenskaper samt vara resultatorienterad.  Du ska vara strukturerad, tycka om att ha många bollar i luften i en komplex miljö med bibehållen helhetssyn. Vi ser också att du är detaljfokuserad,  strukturerad samt flexibel.  

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Sista ansökningsdag: 2022-04-24.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2022
  • Ansök senast: 24 april 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024