OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en driven och strukturerad administratör till lokalpolisområde Helsingborg. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polisregion Syd består av Skåne, Blekinge, Kronobergs och Kalmar län och är uppdelat i fem polisområden, tre regionala enheter samt ett regionkansli. Polisområde nordvästra Skåne har ca 650 anställda. Polisområdet består av består av fyra lokalpolisområden (Helsingborg, Ängelholm, Klippan och Landskrona), två sektioner (utredning- och utredningsjour) samt ett kansli beläget i Helsingborg.
Lokalpolisområde Helsingborg är ett av landets största lokalpolisområden med 21 grupper och närmare 260 medarbetare. Stöd & service 2 är en av grupperna under lokalpolisområdet och ansvarar bland annat för fordonsparken, post och gods, planering och schemaläggning, inköp och fakturor, remisser och inkomna handlingar m m.
ARBETSUPPGIFTER
En av Stöd & service uppgifter är att utföra administrativa uppgifter för lokalpolisområde Helsingborg. Här får du möjlighet att arbeta med hantering av fakturor, kontroller av inköp och administration rörande utbildning och resor.
Arbetet innefattar även ett tätt samarbete med övriga medarbetare i gruppen och redundans för uppgifter som innehåller administration kring handräckningar, diarieföring, arkivering, beredning av skrivelser och remisser, åtgärda inkomna handlingar samt andra administrativa uppgifter som delegeras från gruppchefen. Andra arbetsuppgifter kan vara att biträda övriga verksamheter i stöd/servicegruppen t ex inkommande och avgående post.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• avslutad och godkänd gymnasieutbildning (fullständigt gymnasiebetyg)
• minst två års erfarenhet av administrativt arbete
• goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• körkort med behörighet lägst klass B personbil manuell växellåda, då resor i tjänsten kan bli aktuellt
• mycket god datorvana med goda kunskaper i Office-paketet
• vana vid maskinskrivning på dator
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• erfarenhet av ekonomiuppgifter och/eller fakturering
PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och initiativtagande. Arbetsuppgifterna ställer även krav på att du är ansvarstagande, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. De ställer också krav på att du har förmåga att hantera ett periodvis högt arbetstempo.
Vi söker dig som med ett engagerat och positivt förhållningssätt kan arbeta både självständigt och i grupp. Du är flexibel och driven samt har en förmåga att se möjligheter inför de uppdrag som ingår i arbetsuppgifterna.
Praktiska tester kan komma att tillämpas som ett led i rekryteringsprocessen. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Placeringsort: Helsingborg
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg
Vill du veta mera om anställningen är du välkomm
Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av
Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51