Administratör till lokalpolisområde Karlskrona

Administratör till lokalpolisområde Karlskrona

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en strukturerad och flexibel administratör till lokalpolisområde Karlskrona. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisområde Blekinge nordöstra Skåne består av ett områdeskansli, utredningsjourssektion, utredningssektion samt lokalpolisområdena Hässleholm, Karlshamn, Karlskrona och Kristianstad.

ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget som administratör kommer du i huvudsak att arbeta med operativ arbetstidsplanering av lokalpolisområdets personalresurser, som bl a bedrivs genom treskriftstjänstgöring mot fastställda verksamhetsbehov med fokus på ett effektivt resursanvändande.

Du kommer även att arbeta med andra administrativa arbetsuppgifter som registrering i Polisens ärendesystem (PÄR), handläggning av ordningsbot, delgivningar och beredning av ärenden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Planera för att få ihop minimistyrka och grundbemanning
• Säkerställa att våra kollektivavtal ASA/Polis efterföljs.
• Ta ut övertid och förskjuta personal
• Bemanna personal vid förutsedda och oförutsedda insatser
• Bereda semesterplan
• Bemanna personal till utbildningar
• Administrativ hantering av t.ex. läkarintyg
• Arbeta i Polisens administrativa system, främst COPS och Palasso samt arbeta i Excel.
• Granska lönepåverkande händelser i Palasso
• Vara ett stöd för chefer och medarbetare i personaladministrativa frågor.
• Arbetstidsförläggningsfrågor, teori och ta fram nya tjänstgöringslistor vid t.ex. deltid

Du samverkar med andra planerare inom polisområdet och har även kontakt med Polisens administrativa center (PAC). Du kommer också att ha direktkontakt med medarbetarna i personalfrågor vilket ställer stora krav på din tillgänglighet under arbetsdagen.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Minst ett till två års erfarenhet av personalplanering eller annan personaladministration.
• Mycket god vana av Officepaketet, särskilt Excel
• Erfarenhet av dator som dagligt arbetsverktyg
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska.

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av arbete med de regelverk som omfattar tjänstgöringstider och olika ledigheter så som arbetstidsavtalet (ASA/Polis), semesterlagen, föräldraledighetslagen, villkorsavtalet m fl.
• Erfarenhet av administrativt arbete inom statlig eller offentlig verksamhet
• Erfarenhet av att ha jobbat i personaladministrativa systemen COPS, Palasso och Agresso.

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har förmåga till helhetssyn och förstår hur olika delar av verksamheten är integrerade med varandra. Du är strukturerad och ordningsam samtidigt som du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter då din vardag kommer vara föränderlig. Rollen som planerare fungerar som en knutpunkt mellan personal och andra funktioner, vilket ställer höga krav på din förmåga att samarbeta. Du trivs bra med att jobba i grupp, men är även trygg i att arbeta självständigt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT

Anställningsform: Tillsvidareanställning som administratör.
Arbetsort: Karlskrona
Arbetstid: Dagtid med flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Funktion: Administratör, Stöd/Service 1, lokalpolisområde Karlskrona, Polisregion Syd.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 30 november 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Har du skyddad identitet eller vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult, kontakta HR-konsult Anne-Lie Holgersson, annelie.holgersson@polisen. se, 0768-711 721.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2020
  • Ansök senast: 30 november 2020

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


12 augusti 2024

17 juni 2024

Payroll Service Delivery Manager

Payroll Service Delivery Manager

29 september 2023

23 augusti 2023