Administratör till LPO-Lund

Arbetsbeskrivning

POLISMYNDIGHETEN

Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till
polisens uppdrag, verkligen kan göra skillnad?

Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Lokalpolisområde Lund är ett av fyra lokalpolisområden inom Polisområde Södra Skåne. LPO Lund söker nu en administratör med placering i Lund.

ARBETSUPPGIFTER
Inom lokalpolisområde Lund utförs ett flertal administrativa arbetsuppgifter såsom diarieföring, arkivering, beredning/handläggning av skrivelser och remisser. Vi hanterar även förfrågningar från försäkringsbolag och målsäganden i olika sorters ärenden. Fakturahantering och viss posthantering förekommer också. Du ska även vara beredd att utföra övriga administrativa uppgifter som gruppchefen delegerar.

KVALIFIKATIONER
• Gymnasieutbildning eller motsvarande.
• Minst 1 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av service och administration.
• God datorvana (Officepaketet).
• God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

MERITERANDE

• Utbildning och erfarenhet av arbete i polisiära ärendehanteringssystemet Pär.
• Kunskaper om övriga polisiära system (RAR/DUR2).

PERSONLIGA EGENSKAPER

Vi söker dig som med ett engagerat och positivt förhållningssätt kan arbeta självständigt och i grupp. Du har ett driv och förmåga att se möjligheter inför de uppdrag som ingår i arbetsuppgifterna. Du ska ha förmåga att strukturera, planera och organisera arbetet på ett effektivt sätt. Att du är flexibel och kan hantera ett periodvis högt tempo ser vi som en självklarhet.

ÖVRIGT
ÖVRIG INFORMATION


Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd Malmö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. En tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning. Flextid tillämpas. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 5 september 2016

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024