OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.
Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.
Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, grundsärskolan, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.
Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning
ARBETSUPPGIFTER
"Det är en tidig vardagsmorgon, du ger dig iväg till jobbet. Väl inne på kontoret ser du över sjukfrånvaron för dagen, du tar beslut om vi klarar frånvaron med intern personal eller om vi behöver kontakta bemanningsenheten. När de närmsta dagarna är under kontroll tar du tag i administrativa uppgifter som så som tex fakturering, skriver en lathund till ett nytt system som kommer att hjälpa våra medarbetare. I din kalender har du ett inbokat besök på en skola, och du passar då även på att hjälpa en medarbetare med hens nya arbetsmobil. Du känner dig hemma i en miljö där du tar stort eget ansvar, jobbar självständigt, men är viktig del av en grupp. Du mår bra av att ta egna initiativ och får mycket gjort men ser också fram emot att prestigelöst ta emot nya direktiv eller bolla nya idéer med kollega eller enhetschefer. Du drivs av engagemang, service och noggrannhet."
Känner du igen dig i denna lilla beskrivning? Då kan du vara den vi söker. MLV (Måltid, Lokalvård, Vaktmästeri) Nordost söker nu en administratör som vill utveckla verksamheten tillsammans med oss.
I första hand kommer du att ansvara för att ge service och stöd i det dagliga arbetet till enheterna och enhetscheferna i Nordost. Du kommer dagligen att arbeta med korttidsbemanningen till några av våra enheters skolkök tillsammans med en kollega. Som administratör bidrar du med ett proaktivt och effektivt stöd i flertalet administrativa processer till våra enhetschefer och enheter.
Stor del av arbetsuppgifterna innebär personal- och löneadministration. Du arbetar med ekonomiadministration såsom beställningar enligt avtal samt mindre upphandlingar, fakturering och viss kontering av fakturor. Dessa arbetsuppgifter varierar utifrån chefernas behov. Det ingår också administrativt stöd till MLVs medarbetare på skolorna till exempel genom att visa hur Personec fungerar, telefonihantering men även genom att vara stöd vid internutbildningar av olika slag.
Arbetsplatsen erbjuder en miljö med engagerade medarbetare som drivs av intresse för hållbar utveckling och hälso- och miljöfrågor. Arbetet på enheterna bedrivs i en relativt hög arbetstakt och ofta med korta deadlines. Du kommer ha ett tätt samarbete med administratör och samordnare i organisationen där ni tillsammans med enhetschefer och medarbetarna kvalitetssäkrar och utvecklar verksamheten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och minst ett års dokumenterad kvalificerad erfarenhet av rollen som administratör. Du har arbetat med stöd till chefer och medarbetare tidigare. Du har erfarenhet av att ha arbetat i och hanterat flera olika IT-system. Du har även goda kunskaper inom Office-paketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i Personec. Din förmåga att formulera dig både muntligt och skriftligt på svenska behöver också vara god. Eftergymnasial utbildning, gärna inom administration, är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som kan ligga steget före, tycker om att ge service och stöd, är självgående, samarbetsinriktad, flexibel och kan ta initiativ. Du är ansvarsfull, noggrann och kvalitetsmedveten. Din organisationsförmåga är god liksom din förmåga att prioritera. Du är tydlig i din kommunikation och följer upp. Eftersom arbetet innebär många kontakter internt och externt så kräver det att du har god samarbetsförmåga, gott omdöme och hittar konstruktiva lösningar.
ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.
Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.