OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och arbeta för Måltider som gör skillnad?
Vi söker dig som gillar att arbeta med administrativa arbetsuppgifter i ett högt tempo, med många personliga kontakter både internt och externt.
Om tjänsten
Du kommer att ge administrativt stöd till hela Måltidsenheten. I ditt uppdrag arbetar du ofta i aktuella verksamhetssystem. Du arbetar i nära samarbete med administrativ kostchef som också är närmaste chef.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• vara ett stöd för kostchefer och kökschefer i administrativa frågor
• självständigt utföra administrativa arbetsuppgifter
• utföra arbete utifrån flera kända handlingsalternativ där valet ofta förutsätter ett eget ställningstagande
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns ex Personec, Raindance, Medvind, Mashie, Hantera m.fl.
• inneha kontakt med interna och externa intressenter och samarbetspartners
• ansvara för beställning och hämtning av varor
Kompetenskrav
• gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom för tjänsten relevant område, så som administration, ekonomi alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• erfarenhet av administrativt arbete
• goda kunskaper i Office 365
• B-körkort
Som administratör är du flexibel, har en god samarbetsförmåga och kan se möjligheter istället för hinder. Vi ser även att du är strukturerad, ansvarstagande och kan arbeta självgående. Att du är serviceinriktad och alltid ger ett gott bemötande ser vi som en självklarhet. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du tydligt kan kommunicera med personal och besökare, samt dokumentera det som verksamheten kräver.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av digitala verksamhetssystemen Mashie och Hantera
• erfarenhet av verksamhetssystemen Personec, Raindance, Medvind
• erfarenhet av ekonomi och redovisning
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
I Måltidsenheten ingår alla kök i grundskolor, gymnasieskolor och vård- och omsorg, 61 kök och 260 medarbetare. Du kommer att arbeta nära ledningsgruppen som består av verksamhetschef, kostchefer och strateger.
Nuvarande arbetsplats är på Ringgatan.
Läs mer om Måltidsenheten på orebro.se/maltidsenheten.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Övrig information
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 22 mars.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67