Administratör till medborgarkontoret, vikariat

Administratör till medborgarkontoret, vikariat

Arbetsbeskrivning

Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet.

Mariestad står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas.

I Mariestads kommun arbetar 2 500 kommunanställda från 170 yrkesgrupper inom 120 verksamheter. Här förvaltar och utvecklar vi några av samhällets viktigaste uppdrag: barns lärande, god omsorg och hållbar samhällsutveckling.

Låter det intressant? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad tillsammans!

Staben har bland annat till uppgift att bistå kommunstyrelsen och verksamhetens chefer i dess arbete. Uppdraget är att arbeta kommunövergripande för att leda, samordna och utveckla de interna processerna samt ansvara för det övergripande strategiska arbetet i kommunen. Staben svarar dessutom för stöd och service till medborgare och interna verksamheter. Staben är organiserat i olika enheter; demokrati och administration, kommunikation, fritid och kultur samt medborgarkontor.

Medborgarkontoret är våra invånares, besökares och näringsidkares första kontaktyta och samarbetar med kommunens övriga verksamheter.
Medborgarkontoret ansvarar för kundtjänst, samhällsvägledning, synpunkter- och felanmälan, fakturering, intern service och andra administrativa arbetsuppgifter.

I medborgarkontoret skapas förutsättningarna för att verksamheten kan följas upp ur ett kvalitets-, leverans- och ekonomiperspektiv.

Nu söker vi en vikarie till vårt medborgarkontor!


ARBETSUPPGIFTER
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
- Systemansvar för verksamhetssystem
- Registervård
- Fakturering
- Kontoavstämningar samt framtagande av underlag inför bokslut och prognosuppföljning
- Mottagande och hantering av felanmälan

KVALIFIKATIONER
Vi vill gärna att du har:
- Goda ekonomikunskaper med dokumenterad utbildning eller liknande arbetslivserfarenhet
- Goda IT-kunskaper och vana att arbeta i verksamhetssystem
- Erfarenhet från administrativt arbete.
- Hög servicekänsla
- Meriterande om du har erfarenhet att jobba i verksamhetssystemet Future

Du ska vidare:
Med stort engagemang och personligt bemötande representera Mariestad kommun i mötet med alla kommunens kunder - via telefon, e-post men även i det personliga mötet.
Ansvara för att kommunens kunder får en förstklassig service i form av information, rådgivning och viss handläggning, med stöd av flera olika IT-system.
Aktivt medverka till att utveckla medborgarkontoret tillsammans med dina kollegor.
Som person är du kommunikativ, flexibel, noggrann, serviceinriktad och har god förmåga att arbeta självständigt. Du är utvecklingsorienterad och nytänkande.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Erfarenhet krävs.

ÖVRIGT
Mariestads kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Vi är övertygade om att vår strävan om en jämn könsfördelning, etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten många kvaliteter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Mariestads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länk i annonsen, inte via e-post eller pappersformat.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, då vi hanterar ansökningarna löpande. Vi rekommenderar dig därför att söka så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mariestads kommun, Staben
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2023
  • Ansök senast: 14 mars 2023

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024