Administratör till Mekanik och maritima vetenskaper

Administratör till Mekanik och maritima vetenskaper

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som studieadministratör i en spännande och utvecklande akademisk miljö? Att stödja forskning och utbildning i framkant, lärare, examinatorer, studenter och doktorander i en tid av förändring kräver ett proaktivt verksamhetsstöd som bygger på hög grad av digitalisering och nära samarbete kollegor emellan. Just här befinner vi oss nu i ett spännande utvecklingsskede och söker dig som vill vara med på vår resa.

Har du ett stort intresse för morgondagens administration? Välkommen med din ansökan.

Information om avdelningen
Institutionen för Mekanik och maritima vetenskaper (M2) genomför grundläggande och tillämpad forskning inom alla transportslag för att nå hållbara tekniklösningar. Forskning genomförs även för att bidra till miljövänlig processteknik och hållbar energiförsörjning. M2 har Sveriges mest omfattande simulatorcentrum för navigering och framdrivning av fartyg samt laboratorier i världsklass inom förbränningsmotortekniker och vindtunnlar. Institutionen strävar efter att skapa nära samarbeten mellan akademi, näringsliv och samhälle med fokus på nyttiggörande. Verksamheten bedrivs på både campus Johanneberg och Lindholmen.

Verksamhetsstödet vid institutionen består av 18 personer som arbetar med ledningsstöd, ekonomi, studie- och forskningsadministration HR- och webbadministration. Verksamhetsstödet leds av en administrativ chef.

Beskrivning av tjänsten
Studieadministrationen består av sex medarbetare som tillsammans med examinatorer, studierektorer och lärare administrerar kurser på grund- och avancerad-, forskarutbildningsnivå samt vidareutbildning. Arbetet handlar bl.a. om att genomföra och stödja betygsrapportering, arkivering, för- och efterarbete av tentamen, examens- och kandidatarbeten, disputationer, uppföljning av doktoranders studieplaner och mycket mer. Arbetet blir allt mer digitaliserat och sker med hjälp av flera olika studieadministrativa stödsystem.

Det pågår ett utvecklingsarbete för att skapa effektiva gemensamma arbetssätt som underlättar samarbetet kollegorna emellan. Eftersom M2 har verksamhet på båda campus är målet att nyttja de administrativa stödsystemen, samverka och samarbeta så optimalt som möjligt. Denna tjänst kommer att innehålla ett arbete i att lära sig Transportstyrelsens intygshantering i kombination med studieadministration, framförallt inom grundutbildningen. På sikt kan andra områden utifrån kompetens och intresse bli aktuella att fördjupa sig inom.

Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom administration alternativt flerårig erfarenhet från administrativt arbete inom högre utbildning. Det är meriterande om du har kunskaper inom Ladok, Canvas, 360 och digital examination. Du är en skicklig administratör som kan och är intresserade av digitalisering med goda kunskaper i både svenska och engelska.

För att trivas i rollen behöver du vara serviceinriktad, flexibel och ha lätt för att samarbeta då arbetet innebär många kontaktytor. Det är viktigt att du är självständig med en god förmåga att ta egna initiativ och att du kan organisera och prioritera i ditt arbete. Det pågående förändringsarbetet kräver även att du är en utvecklingsorienterad lagspelare. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Att arbeta på Chalmers
Chalmers vision: ”För en hållbar framtid” genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare.
Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers.

Chalmers arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare. Jämställdhet och mångfald är viktiga grunder för all verksamhet på Chalmers.

Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med Namn, Ref 20210489 och dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan:

CV

Personligt brev
• 1-2 sidor

Övrigt (valfritt)
• Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju.

Läs mer och ansök på Chalmers hemsida: https://www.chalmers.se/sv/om-chalmers/Arbeta-pa-Chalmers/lediga-tjanster/Sidor/default.aspx?rmpage=job&rmjob=9904&rmlang=SE

Sista ansökningsdag: 9 januari, 2021

Vid frågor, vänligen kontakta:
Sofie Halldén, studieadministratör
Email:  sofie.hallden@chalmers.se

Åsa Eriksson, administrativ chef
Email: asa.eriksson@chalmers.se

Katrin Axelsson, HR-partner
Email: katrin.axelsson@chalmers.se

*** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***
 


Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom sex styrkeområden; Energi, Hälsa och teknik, Informations- och kommunikationsteknik, Materialvetenskap, Produktion och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3000 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Chalmers Tekniska Högskola AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2021
  • Ansök senast: 9 januari 2022

Besöksadress

412 96 Göteborg 41296 Göteborg
None

Postadress

Chalmersplatsen 4
Göteborg, 41296

Liknande jobb


20 november 2024

Tentamenssamordnare SLU

Tentamenssamordnare SLU

20 november 2024

Administratör

7 november 2024

IB-koordinatör

IB-koordinatör

6 november 2024