Administratör till MEX Verksamhetsstöd - Uppsala kommun

Administratör till MEX Verksamhetsstöd - Uppsala kommun

Arbetsbeskrivning

MEX Verksamhetsstöd

Har du flerårig erfarenhet av administrativa och samordnande arbetsuppgifter och en vilja att fortsätta utvecklas som administratör? Då kan det vara dig vi söker!

Uppsala är Sveriges fjärde största kommun och har en stark tillväxt där nya jobb skapas, bostäder och infrastruktur planeras och byggs och nya företag etableras. Vi har höga ambitioner för en hållbar utveckling både i stad och på landsbygd.

Avdelningen mark och exploatering ansvarar för kommunstyrelsens markinnehav, projektleder stadsutvecklingsprojekt, genomför markförvärv och -försäljningar och förvaltar kommunens jord- och skogsfastigheter. Vi är cirka 70 medarbetare i olika funktioner och vi samarbetar nära med många av kommunens förvaltningar och bolag samt med näringslivet i Uppsala.

Du kommer att tillhöra enheten för verksamhetsstöd som idag består av 10 medarbetare med arbetsuppgifter inom administration, styrning, planering och uppföljning och verksamhetsutveckling. Vi arbetar digitalt och aktivitetsbaserat och har vår hemvist i kommunens nya stadshus som har stadens bästa pendlarläge precis intill resecentrum i Uppsala. Du har även möjlighet att arbeta delar av din arbetstid på distans.

Här kan du läsa mer om vår verksamhet (https://www.uppsala.se/kommun-och-politik/organisation/forvaltningar/stadsbyggnadsforvaltningen/)

Ditt uppdrag
Som administratör är du ett stöd till verksamheten på avdelningen mark och exploatering. Du kommer att ha ett särskilt ansvar för att administrera och samordna arbetet med bemanningen inom avdelningen. Det handlar om att samordna avrop, introduktion och utslussning av konsulter, bistå chefer vid nyrekryteringar och introduktion av nya medarbetare, säkerställa att vi har uppdaterad information om bemanningen i våra pågående stadsbyggnadsprojekt och sköta annan löpande personaladministration i vårt HR- och lönesystem.

I ditt arbete stödjer du även vid behov chefer och projektledare med andra administrativa uppgifter. Det kan handla om att ta fram underlag, boka möten, skriva protokoll och minnesanteckningar och planera, följa upp och koordinera olika aktiviteter. På avdelningen lägger vi stor vikt vid goda samarbeten och allas delaktighet i arbetet med att utveckla verksamheten.

Din bakgrund
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av administrativa och samordnande arbetsuppgifter samt eftergymnasial utbildning inom ett område som arbetsgivaren finner relevant för tjänsten eller flerårig erfarenhet som kan bedömas som likvärdig. Har du erfarenhet inom personal- och bemanningsområdet eller av liknande arbete inom offentlig verksamhet ses det som meriterande. Arbetet kräver att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du behöver även ha god van att arbeta digitalt och vara en van användare av de program som ingår i Microsoft Office 365 och andra digitala verktyg.

Som person är du flexibel och kan se möjligheter i förändringar. Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Vidare tar du initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Jobbet passar dig som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Sist men inte minst är du en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Marcus Wågström, enhetschef, 018-727 42 33.

Facklig företrädare:
Vision, Weronica Öhrt, 018-727 21 76.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
På stadsbyggnadsförvaltningen arbetar vi med helheten i utvecklingen av vår stad och landsbygd utifrån våra respektive expertområden – allt i en anda av ständig förbättring och utveckling där vi som medarbetare tar en aktiv roll. Gemensamt planerar, bygger och underhåller vi Uppsala kommun för en hållbar och god framtid för alla som bor och verkar här. Vårt mål är att Uppsala ska vara en kommun som fler nya invånare och företag vill vara en del av. Välkommen till oss!

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Bli en av oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-praktik/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2023
  • Ansök senast: 7 mars 2023

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024