Administratör till Midroc Alucrom AB i Nyvång

Administratör till Midroc Alucrom AB i Nyvång

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en handlingskraftig person med förmågan att leverera och som trivs i en roll med varierande uppgifter? Har du en profil för ordning, struktur och förmågan att ta tag i att lösa problem i vardagen? Alucrom AB söker en social och prestigelös administratör till sin produktionsverksamhet i Nyvång. 

Välkommen med din ansökan! 

Ansvarsområden
I rollen som administratör ansvarar du för att det dagliga arbetet genomförs i linje med gällande beslut och uppsatta mål. Du ansvarar för anskaffning av material i dialog med projektledare eller din närmsta chef. Du utgör en viktig roll i verksamheten, i syfte med att säkra och dokumentera arbetet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:
Orderhantering, dels inkommande kundorders men även avrop och inköp av material
Uppföljning av offerter, orderbekräftelser och arbetsorders
Ta fram underlag för fakturering, baserat på material- och tidsåtgång, till ekonomiavdelningen 
Ansvara för arkivering och administrering av diverse kvalitetsdokument
Administrationsansvarig av HSE-arbete 
Hantering av tidrapportering för inhyrd personal
Övrig administration så som inventering, posthantering, kontroll av inkommande gods, besiktning m.m.




Arbetstider
Heltid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutad utbildning på minimum gymnasienivå inom relevant område. Du har erfarenhet av att arbeta i en roll liknande roll, med fördel i ett mindre bolag inom industrin. Grundläggande förståelse och erfarenhet av ekonomi, ordhantering, fakturering, dokumentation och tidrapportering är en förutsättning för att vara aktuell för tjänsten liksom grundläggande kunskap i säkerhets- och miljöbestämmelser. Du talar och skriver svenska och engelska flytande och har god datorvana. Kunskap i polska är ett starkt önskemål men inget krav. Körkort är ett krav. 

Vi söker dig som har ett gott ordningssinne och en förmåga att självständigt planera och driva ditt arbete mot uppsatta deadlines och mål. Du har förmågan att arbeta proaktivt, är trygg i beslutsfattande och duktig på att identifiera och lösa problem. Rollen innebär många kontaktytor både internt och externt och vi söker därför dig som trivs med det sociala och som har en god kommunikativ förmåga. Vi söker dig som är prestigelös och som trivs med att arbeta i en varierande roll som innebär eget ansvar. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-01-06. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: I denna rekrytering samarbetar Alucrom AB med Randstad. För information om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult är Mikaela Hutzelmann / mikaela.hutzelmann@randstad.se

Om företaget
Alucrom AB etablerades 1953 och är Sveriges främsta rostskyddsentreprenör med verksamheter på flera platser i Sverige, Finland och Polen. Kärnverksamheten erbjuder blästring och avancerad ytbehandling på våra fasta målningsstationer eller som entreprenader i fält. 
Bolagets solida ekonomi i kombination med en stark ägarstruktur, gör att de inte bara kan driva och finansiera sin dagliga verksamhet, utan också utveckla den med ny produktionsutrustning och innovativa produktionslösningar. För Alucrom är konsten att ytbehandla både ett gammalt hantverk och en modern vetenskap som ständigt utvecklas. Målsättningen är att vara ledande i branschen även i framtiden.

Alucrom AB ingår i Midroc Europe, som är en svensk koncern med verksamhet i branscherna fastighet, bygg, industri och miljö. Här jobbar ca. 4200 samhälls- och industriutvecklare och omsättningen under 2019 var 11,4 miljarder kronor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2020
  • Ansök senast: 6 januari 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024