OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se/
Miljöavdelningen består av ca 25 medarbetare, varav 3 administratörer, som arbetar med tillsyn enligt miljöbalken och livsmedelslagstiftningen. Som administratör kommer du vara en viktig del i att få arbetet att fungera smidigt och effektivt.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta mot miljöavdelningens olika inspektörsgrupper, framförallt livsmedel, men även avlopp, miljö/lantbruk och hälsoskydd genom att ge dem stöd i den administrativa handläggningen. Arbetet innebär också många kontakter med människor och företag utanför förvaltningen. Idag ligger även handläggning av cisterner på denna tjänst.
Då arbetet innebär att du kommer arbeta nära inspektörerna och ha många kontakter med invånare och företag i kommunen lägger vi stor vikt vid samarbetsförmåga och service, samt att du har lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift på ett pedagogiskt sätt. För att trivas med rollen så behöver du tycka om att arbeta med människor och ha ett mycket gott bemötande av andra.
Administratörernas arbete är nära sammankopplat med inspektörernas och det kan periodvis t.ex. vid projektuppstarter, bli mycket att göra. Därför är det viktigt att du kan prioritera och strukturera upp ditt arbete på ett bra sätt. Arbetet är till stor del självständigt så det är viktigt att du kan ta egna initiativ och vill ta ansvar.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har arbetat som administratör, eller liknande, tidigare.
En stor del av arbetet utförs på dator och i ärendehanteringssystemet ECOS. Det är därför viktigt att du har god datorvana och det är meriterande om du har arbetat med ärendehanteringssystem, arkivering och fakturering tidigare.
Vi vill att du bidrar till vårt positiva arbetsklimat och lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet.
Provanställning kan komma att tillämpas.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-101029.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltningschef Henrik Bengtsson
0171-62 52 16
Kart- och GIS-chef Per Lindblad
0171-62 52 06
Bygglovhandläggare Linda Haak
0171-62 52 36
Miljöchef Linda Jacobson
0171-626170
Miljöinspektör Bo Stegmann
0171-625281
Miljöinspektör Lisa Lansfors
0171-626252
Livsmedelsinspektör Helen Johansson
0171-62 52 32
Rekryterare Experis Carina Riström
021-151947
Enhetschef Helen Johansson
0171-625232
Miljöinspektör Peter Bäckman
0171-625252