Administratör till miljöenheten

Administratör till miljöenheten

Arbetsbeskrivning

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Miljöenheten är en del av verksamhet plan och myndighet, och ingår i sektor samhällsbyggnad. Sektorns uppdrag är att säkerställa att kommunens invånare har en god boende- och livsmiljö i ett långsiktigt hållbart samhälle. Miljöenheten omfattar 14 personer som arbetar brett med frågor rörande livsmedelskontroll, miljöbalkstilsyn och naturvårdsfrågor. Vårt uppdrag är att värna miljö och människors hälsa för att säkerställa en hållbar utveckling.

ARBETSUPPGIFTER
Administratörsrollen är viktig för en effektiv myndighet. Du kommer i nära samarbete med en kollega ansvara för diarieföring, fakturahantering, expediering och arkivering. Även andra uppgifter kan bli aktuella.
Vi är ett trevligt och engagerat gäng som strävar efter ett öppet arbetsklimat där alla får utrymme att utvecklas och bidra till verksamheten. Vi har varierande och utvecklande arbetsuppgifter och möjligheter till kompetensutveckling. Är du intresserad av att engagera dig i utveckling av verksamheten så finns möjligheter till detta.
Mycket av arbetsuppgifterna görs i ärendehanteringssystemet Castor och ekonomisystemet Visma. Kontakter med allmänhet och verksamhetsutövare, samt medverkan i arbetsgrupper är en stor del av arbetet och därmed även att skapa och förvalta goda relationer.

KVALIFIKATIONER
Utbildning inom administration eller ekonomi på lägst gymnasienivå, KY/YH-utbildning som är relevant för rollen eller erfarenheter som arbetsgivaren jämställer med kunskaper från nämnda utbildningar.

Vi söker dig som är ansvarskännande och serviceinriktad med erfarenhet av administrativt arbete. Du kan uttrycka dig korrekt och professionellt både i tal och skrift, har god datorvana och dokumenterad erfarenhet av att använda Word och Excel. Du tar eget initiativ för att driva arbetet framåt och söker aktivt information för att kunna besvara frågor korrekt eller hänvisa till rätt person. Du gillar att samarbeta med en nära kollega och avslutar de arbetsmoment du själv ansvarar för.
Utöver detta är det meriterande om du har erfarenhet från offentlig förvaltning och har arbetat i något ärendehanteringssystem. Vi ser gärna att du har grundläggande kompetens inom ekonomi, liksom erfarenhet av ekonomisystem. Kunskaper i förvaltningsrätt, GDPR och arkivvård är även det meriterande.
Viktigast av allt är din personlighet, eftersom du kommer att ha ett nära samarbete med din närmaste kollega och handläggarna på enheten. Vi tror att du som person är social, har lätt för samarbete och ett gott ordningssinne.
Bil- och elcykelpool finns.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ale kommun, Enhet miljö
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 augusti 2021
  • Ansök senast: 3 september 2021

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024