Administratör till miljöenheten

Administratör till miljöenheten

Arbetsbeskrivning

Lerums kommun söker en administratör till miljöenheten på Sektor samhällsbyggnad!

Miljöenheten utgör tillsammans med bygglovsenheten myndighetsdelen av Sektor samhällsbyggnad. På enheten är vi idag sjutton miljöinspektörer, två administratörer och en enhetschef. Vi prövar gärna nya arbetssätt och vill ligga i framkant när det gäller att förebygga ohälsa och risker för miljön. Vi jobbar mot strategiska mål och har ett väl utvecklat kvalitetsarbete.

Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med god stämning och goda utvecklingsmöjligheter. Lerums Kommun är mån om sina medarbetare och vi har årsarbetstid vilket innebär en stor flexibilitet i dina arbetstider.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att vara en av våra två administratörer.
En miljöadministratör är ofta den första kontakten med miljöenheten och du får arbeta med administrativa uppdrag inom miljöenhetens verksamhetsområde. Information är en del av arbetsuppgiften, ofta per telefon eller e-post med allmänhet och företag. Diarieföring av inkommande ärenden, expediera beslut, göra beställningar och fakturera. Stödja miljöinspektörerna och chefen i alla förekommande uppgifter som enheten har. I vissa ärenden förekommer prövning av ansökningar enligt miljöbalken och att skriva beslut.
Vi arbetar allt mer digitalt och tillsammans förenklar vi arbetet och utvecklar fler digitala arbetssätt. Det innebär att du är en viktig kugge vad gäller samordning och att du har en god överblick och känsla för helheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet och kunskap av att arbeta med diarieföring i digitala system, god datakunskap och en utbildning inom administration eller motsvarande kunskaper/arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
Vi ser positivt på om du har erfarenhet av att jobba med administration inom offentlig sektor och/eller ekonomi, men det är inget krav.
Likaså ser vi gärna att du har allmänna kunskaper inom miljö-/hälso-/livsmedelsfrågor och förutsätter att det finns ett intresse för dessa frågor.

Eftersom arbetet innebär mycket kontakt med allmänhet och företagare ser vi förmågan att kommunicera med andra människor i tal och skrift samt ha ett gott bemötande som en förutsättning för arbetet. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är problemlösande, flexibel, att du har personlig mognad, att du är självgående, serviceinriktad, strukturerad och noggrann.
Vana vid att arbeta digitalt och att ha lätt för att lära sig olika dataprogram krävs.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat. - Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lerums kommun, Myndighetsutövning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 oktober 2022
  • Ansök senast: 22 november 2022

Liknande jobb


Registerhandläggare

Registerhandläggare

14 oktober 2024

Community Advisor for Student Housing

Community Advisor for Student Housing

10 oktober 2024