Administratör till miljöenheten, Partille kommun

Administratör till miljöenheten, Partille kommun

Arbetsbeskrivning

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Just nu ligger ett förslag om att en samlokaliserad verksamhet för alkohol- och tobakstillsyn, tillhörande några av kommunerna inom Göteborgsregionen, ska ligga hos oss i Partille kommun. Vi ser fram emot att ta oss an detta uppdrag! Vi kommer under våren att anställa flera medarbetare med olika uppdrag till organisationen som tillsammans med oss kommer att bygga upp denna nya verksamhet. Uppdraget är förlagt på Bygg och miljöförvaltningen i Partille kommun.

ARBETSUPPGIFTER
Rollen som administratör innebär många kontakter både internt inom kommunen men också med allmänhet, kunder och andra myndigheter.

Som administratör vid miljöenheten kommer du bland annat att diarieföra inkommande ärenden via e-post, fysisk post, e-tjänster samt från kommunens kundcenter. Du kommer också att bevaka och besvara inkomna frågor i funktionsbrevlådan samt vid behov hjälpa till med övrigt administrativt stöd och handläggning på enheten och förvaltningen. I arbetet ingår även att hantera förfrågningar om utlämnande av handlingar och tillhörande sekretessprövning. Viss handläggning kommer att ingå i tjänsten där några arbetsuppgifter kan vara att handlägga köldmedierapporter, anmälan om kompostering och radonmätningar.

På enheten kommer det att finnas cirka 10 handläggare och en administratör som rapporterar till miljöchefen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, gärna inom administration eller offentlig förvaltning. Vi ser även att du har några års arbetslivserfarenhet från liknande roll. Du har kunskap om och kan hantera ärendehanteringssystem för miljö- och hälsoskyddstillsyn, livsmedelskontroll samt alkohol och tobakstillsyn.

Vi ser gärna att du har handläggningserfarenhet från en politiskt styrd organisation och av att hantera förfrågningar om utlämnande av handling och tillhörande sekretessprövning. Det är meriterande med erfarenhet inom ECOS2 samt handläggning av köldmedierapporter.

För att lyckas i ditt arbete behöver du på ett självständigt sätt kunna strukturera upp, planera och utföra ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs med ett variationsrikt arbete och du är noggrann och serviceinriktad. Du är lyhörd och ser ett gott samarbete som en självklarhet för att hantera denna roll på ett professionellt sätt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att aktuella politiska beslut tas.

Vi arbetar med löpande urval i denna rekryteringsprocess. Intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag.

Sammanfattning

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024