OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Missbruksvårdens mottagning och utredningsenhet
Är du strukturerad, självgående och effektiv? Gillar du att vara spindeln i nätet och ha mycket interna och externa kontakter? Vill du arbeta inom Jönköpings kommuns missbruksvård? Då har du ett arbete som enhetsadministratör på Individ- och familjeomsorgens familjehemsenhet att söka!
Missbruksvården är en del av område vuxen som ingår i Individ- och familjeomsorgen (IFO), socialtjänsten i Jönköpings kommun. Missbruksvården består av en myndighetsdel, missbruksvårdens mottagning och utredningsenhet (MMU) samt en utförardel som arbetar med olika behandlingsinsatser i öppna former. Missbruksvårdens mottagning och utredningsenhet består av 18 socialsekreterare och är organisatoriskt uppdelat på en mottagning och en utredningsgrupp. På enheten finns en enhetsadministratör och två förste socialsekreterare som stöd till socialsekreterare i det dagliga arbetet. Arbetet leds av enhetschef. Arbetsplatsen präglas av ett gott arbetsklimat med vårt uppdrag i fokus. Lokalerna är belägna på trevliga Sofiahuset i centrala Jönköping.
Ditt nya jobb
Arbetet innebär övergripande administrativa uppgifter såsom personaladministration, verksamhetssystem och post- och fakturahantering. Du är en viktig del i vår arbetsgrupp som ser till att våra samverkanspartners får rätt ekonomisk ersättning. En stor del av arbetet består av att stötta enhetens socialsekreterare, arbetsledare och chef administrativt i olika arbetsuppgifter. Du arbetar i verksamhetssystemen Visma, Combine och Proceedo.
Din kompetens
Du som söker ska ha utbildning inom administration. Det är extra meriterande att du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom IFO/missbruksvården samt erfarenhet av våra olika verksamhetssystem. Detta ska i så fall styrkas i din ansökan. Vidare har du goda datakunskaper och gillar att ha många bollar i luften samt att vara spindeln i nätet. Du behärskar svenska språket och formulerar dig väl i tal och skrift.
Du är självgående genom att driva processer vidare och har ett strukturerat angreppssätt. Du tar gärna egna initiativ, utför dina arbetsuppgifter med noggrannhet, tar ansvar samt planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Utöver självständigt arbete ska du kunna arbeta i grupp då du ingår i ett team och har kontakt med olika instanser och personer. Dessutom har du lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Som person är du också stabil och kontrollerad i stressade situationer och har inga problem att hålla ett högt tempo. Det är viktigt att du är serviceinriktad och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vad erbjuder vi?
Länk till förmånslistan på jonkoping.se: https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommu (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html)
Upplysningar
Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst, heltid, med tillträde enligt överenskommelse.
Urval sker löpande och intervjuer kommer att ske eftermiddagar den 1 och 2 februari -23. Arbetstider är dagtid, måndag till fredag, med möjlighet till flextid.
I ansökan ska du, förutom personligt brev och CV, även bifoga ditt examensbevis ifrån den administrationsutbildningen du genomfört. Ansökningar som saknar detta kommer inte att behandlas.
Välkommen med din ansökan!
Kontakt
Charlotte Strömberg, enhetschef
Tel: 036-10 51 56
Fackliga representanter: Fackliga företrädare på socialförvaltningen - Jönköpings kommun (jonkoping.se) (https://www.jonkoping.se/fackligasoc)
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.