Administratör till Mottagningsgruppen

Administratör till Mottagningsgruppen

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till att vi som chefer och medarbetare lyckas i vårt uppdrag? Vi kan erbjuda dig ett roligt och stimulerande arbete där du får vara med och utveckla det administrativa stödet på Mottagningsgruppen.

Om tjänsten
Arbetsuppgifterna är varierande och samarbete med andra funktioner som har administrativa uppdrag krävs. Du är en central och viktig stödfunktion som hanterar inkommande och utgående handlingar från socialtjänsten och som genomsyras av ett serviceinriktat synsätt. I denna roll arbetar du främst i team med ytterligare en administratör.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• aktualiseringar, registrering av inkomna ärenden till Socialkontoret
• sköta registreringen i socialregistret, lägga upp personakter
• postöppning
• övrigt förekommande administrativa uppgifter
• externa kontakter med t ex. medborgare och andra myndigheter och kommuner

Kompetenskrav

• gymnasieutbildning med inriktning administration, ekonomi eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant
• god datakunskap inom Officepaketet
• erfarenhet av förändringsarbete och införande av nya verksamhetssystem

Noggrannhet, servicekänsla och integritet är egenskaper som vi värdesätter. Du behöver ha förmågan att kunna arbeta självständigt, men också ha en god samarbetsförmåga då tjänsten innebär både interna och externa kontakter. Arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga, vilket bl.a. innebär att du på ett tydligt och strukturerat sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska språket. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet av kommunens verksamhetssystem Procapita
• erfarenhet av arbete inom socialtjänstens myndighetsutövning
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat 

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde augusti 2021 tom. juni 2022

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Myndighetsverksamheten inom Socialnämndens Individ och familjeomsorg bygger på sex områden med både myndighetsutövning och insatser. Familjehem och familjerätt, Mottagning och Socialjour, Socialkontor Vivalla, Utredning barn, ungdom och vuxna. Prioriterat i verksamheten är att säkerställa rättssäkerheten, att ha en god service och tillgänglighet gentemot våra servicetagare samt att de metoder vi använder bygger på vetenskap och beprövad erfarenhet.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 30:e maj.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2021
  • Ansök senast: 30 maj 2021

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024

20 september 2024