OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bidra till att vi som chefer och medarbetare lyckas i vårt uppdrag? Vi kan erbjuda dig ett roligt och stimulerande arbete där du får vara med och utveckla det administrativa stödet på Mottagningsgruppen.
Om tjänsten
Arbetsuppgifterna är varierande och samarbete med andra funktioner som har administrativa uppdrag krävs. Du är en central och viktig stödfunktion som hanterar inkommande och utgående handlingar från socialtjänsten och som genomsyras av ett serviceinriktat synsätt. I denna roll arbetar du främst i team med ytterligare en administratör.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• aktualiseringar, registrering av inkomna ärenden till Socialkontoret
• sköta registreringen i socialregistret, lägga upp personakter
• postöppning
• övrigt förekommande administrativa uppgifter
• externa kontakter med t ex. medborgare och andra myndigheter och kommuner
Kompetenskrav
• gymnasieutbildning med inriktning administration, ekonomi eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant
• god datakunskap inom Officepaketet
• erfarenhet av förändringsarbete och införande av nya verksamhetssystem
Noggrannhet, servicekänsla och integritet är egenskaper som vi värdesätter. Du behöver ha förmågan att kunna arbeta självständigt, men också ha en god samarbetsförmåga då tjänsten innebär både interna och externa kontakter. Arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga, vilket bl.a. innebär att du på ett tydligt och strukturerat sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska språket. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av kommunens verksamhetssystem Procapita
• erfarenhet av arbete inom socialtjänstens myndighetsutövning
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde augusti 2021 tom. juni 2022
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Myndighetsverksamheten inom Socialnämndens Individ och familjeomsorg bygger på sex områden med både myndighetsutövning och insatser. Familjehem och familjerätt, Mottagning och Socialjour, Socialkontor Vivalla, Utredning barn, ungdom och vuxna. Prioriterat i verksamheten är att säkerställa rättssäkerheten, att ha en god service och tillgänglighet gentemot våra servicetagare samt att de metoder vi använder bygger på vetenskap och beprövad erfarenhet.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 30:e maj.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67