Administratör till myndighet

Administratör till myndighet

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vi söker en Administratör för uppdrag på en myndighet där du självständigt förväntas arbeta utifrån myndighetens riktlinjer och praxis. I din roll som Administratör kommer du bland annat uppdatera en databas med aktuell information och sköta administrativa rutiner. 

Övrigt förekommande arbetsuppgifter som Administratör:
- Planera och samordna och vara ett operativt stöd för verksamheten
- Formulera brev, protokoll, dokumentation m.m. 
- Hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering) 
- Göra kalenderbokningar, mötesbokningar

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag på heltid med omgående start efter avtalstecknande och beräknas pågå till och med 2025-07-01.
Arbetet utförs på myndighetens kontor i centrala Stockholm, vardagar mellan kl.08.00-16.30.

Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Erfarenhet av expediering och diarieföring
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. 

Om dig
Vi söker dig med relevant utbildning och som tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Om du dessutom har arbetat för någon myndighet tidigare är det en stor fördel men inget krav.

Du är flexibel och har en god förmåga att ta till dig instruktioner för att därefter arbeta självständigt. För tjänsten är det av största vikt att du har strukturerat arbetssätt och kan arbeta med flera olika parallella arbetsuppgifter. Att du är positiv och har lätt till gott samarbete ser vi som en självklarhet.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-10-28

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2024
  • Ansök senast: 28 oktober 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024