Administratör till myndighet i centrala Stockholm

Administratör till myndighet i centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du god systemvana, redo för ett nytt jobb och vill börja omgående? Vill du arbeta på en stabil och trygg arbetsplats i Stockholms innerstad? En samhällsviktig myndighet söker just nu en strukturerad administratör. Är det du?
Om tjänsten
Perido letar efter en administratör till vår kund, en myndighet som arbetar med att säkerställa ett hållbart samhällsbyggande. Tjänsten är belägen på myndighetens kontor i centrala Stockholm. Vi söker både dig som kan arbeta heltid och dig som kan arbeta 75%.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du dels att sköta dagliga administrativa rutiner som exempelvis att formulera protokoll och arkivhantering. Din främsta arbetsuppgift är emellertid att vara systemstöd för myndighetens nya flextidsystem, det är därför viktigt att du har god systemvana.
Andra arbetsuppgifter är bland annat:
Planera och samordna
Vara ett operativt stöd för verksamheten
Fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ
Projektadministration och uppföljning av projekt

Dina egenskaper
För att passa i rollen söker vi en administrativ förmåga som är pedagogisk, serviceinriktad och bra på problemlösning. Du tar dig ann arbetsdagen med ett positivt förhållningssätt och trivs att arbeta utifrån fastlagda rutiner. Vidare ser vi att du är en noggrann person som alltid levererar sitt yttersta!
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Mycket goda kunskaper i MS Office
Mycket god allmän systemvana
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet av liknande roll

Omfattning och tillträde
Heltid eller 75%, konsultuppdrag till 2022-12-31. Tillträde omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33349 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2022
  • Ansök senast: 16 september 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024