OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För dig som vill jobba med administrativa arbetsuppgifter på en statlig myndighet finns nu möjligheten! Vi söker en strukturerad och ansvarsfull person som vill vara en del av ett sammansvetsat team. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi tillämpar löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Som administratör kommer du att arbeta med administrativa uppgifter med inslag av enklare handläggning. Du kommer även delta i processen med att registrera och behandla inkommande ansökningar till myndigheten om auktorisation som elinstallatör. Tjänsten är fördelad på 75% som administratör och 25% som handläggare.
Uppdraget är på heltid med start måndag den 2 oktober och sträcker sig till den 31 mars 2024, med möjlighet till förlängning. Arbetet sker i myndighetens lokaler i Kristinehamn. Efter genomgången introduktion finns möjlighet till distansarbete upp till 49% av arbetstiden.
Du erbjuds
- En spännande roll på en statlig myndighet
- Ett stimulerande arbete med varierande arbetsuppgifter
Som konsult för Academic Work erbjuder vi även stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Inregistrering av inkommande ansökningar i ärendehanteringssystemet Platina
* Kontroll av inkommande betalningar i banksystem
* Manuell registrering av elinstallationsföretag i ärendehanteringssystemet Platina
* Besvara skriftliga och muntliga frågor om registrering av elinstallationsföretag
* Handläggning av enklare ärenden om ansökan om auktorisation
VI SÖKER DIG SOM
- Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning.
- Mycket goda kunskaper i MS Office.
- Goda kunskaper i något ärendehanteringssystem. Meriterande för uppdraget är kunskaper i Platina.
- Minst tre års arbetslivserfarenhet av liknande arbete såsom administratör eller assistent.
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Anpassningsbar
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231