OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido söker nu en nyfiken administratör som ska stötta upp landsbygdsavdelningen med administrativa uppgifter. Här kommer du axla en bred roll, med många kontaktytor och själv få möjlighet att utveckla nuvarande arbetssätt och processer. Visst låter det som ett roligt uppdrag? Hör av dig till oss redan idag om du tror att denna tjänst är som klippt och skuren för dig!
Om tjänsten
Kunden är en myndighet med många viktiga kontaktytor och som verkar för ett tryggt, hållbart och ansvarstagande samhälle. Du kommer tillhöra landsbygdsavdelningen som bland annat arbetar med djurskydd. Den här tjänsten är placerad centralt i Skara.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du vara ett operativt stöd för verksamheten. Bland annat kommer du:
· Ta emot inkommande samtal från allmänhet som rör misskötsel av djur
· Arbeta i resursbrevlådor och fördela rätt ärende till rätt mottagare
· Sköta externa kontakter med djurhem, enskilda personer och andra myndigheter
· Hantera övriga administrativa uppgifter så som fakturering
Dina egenskaper
Om du gillar att ha både externa och interna kontakter och är en självständig doer som trivs med att jobba i team, då kommer du garanterat trivas på detta uppdrag. Vi söker nämligen dig som har en förmåga att ge god service och har ett gott bemötande i allt du gör. Som person är du trygg och stabil vilket gör att du även kan hantera ärenden som är lite mer besvärliga och ibland kräver obekväma beslut. Dessutom uppvisar du ordningsamma och noggranna sidor och är en person som värdesätter utveckling och vill vara med och bidrar till verksamheten.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
· Gymnasial utbildning.
· Minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
· Goda kunskaper i MS Office
· Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Plus i kanten:
· Erfarenhet av arbete med lantbruksdjur och av sällskapsdjur
· Administrativ erfarenhet av arbete i olika datasystem och databaser
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 6 månader med chans till förlängning. Tillträde och start är önskvärt till den 15 april 2020.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31653 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.