OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administratör
Är du bra på att formulera dig, skriva protokoll och sköta administration? Då kan vi ha ett motiverande uppdrag för dig. Vår kund är en viktig myndighet på trevlig adress i Stockholm. Här får du en bred och omväxlande roll med fokus på administration enligt befintliga riktlinjer och rutiner. Med dig i bagaget har du minst 3 års relevant erfarenhet, goda färdigheter i Microsoft Office och känsla för struktur. Låter det som något för dig? Då är du välkommen med din ansökan, redan idag.
Omfattning: För start i januari och med uppdrag till 31 augusti 2019
Arbetsbeskrivning
I rollen som avdelningsadministratör får du en bred roll och utgör en viktig del av din avdelning. Förutom att administrera rutinuppgifter så är du också support för dina kollegor. Du sitter hos vår kund, en myndighet, på trevlig adress nära kommunikationer och lunchmöjligheter. Här har du ca 60 kolleger fördelade över fyra enheter och en stab om tre personer direkt underställda avdelningschefen. Du förväntas vara bra på Microsoft Office (eller liknande program), serviceminded och ha viss förståelse för ekonomi.
Exempel på dina arbetsuppgifter:
• Bekräftelsehantering via webbformulär, telefon och e-post liksom bokning och planering av såväl interna som externa konferenser, i varierande storlek.
• Agera huvudansvarig för systemstöd som nyttjas av omkring 400 organisationer.
• Operativt stöd för verksamheten/avdelningen.
• Formulera brev och protokoll med mera.
Kvalifikationer
Här behöver du:
• Minst tre (3) års erfarenhet från liknande arbete.
• Goda färdigheter i Microsoft Office eller liknande program.
• Gymnasieutbildning (eller motsvarande utbildning) och goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
• Ha viss förståelse för ekonomi (moms & kredit), liksom tidigare erfarenhet av inköps- och leverantörskontakter.
• Tidigare erfarenhet av eller övergripande kunskap om offentlig upphandling.
• Ha tidigare erfarenhet av inköps- och leverantörskontakter.
• Arbetslivserfarenhet från statlig myndighet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person får du gärna vara lite fyrkantig, i alla fall när det kommer till att agera efter givna rutiner och policys. Du trivs helt enkelt med att arbeta strukturerat och beskrivs troligen som noggrann och ansvarstagande. Vi tänker att du redan är bekant med basfunktionerna i ordbehandlingsprogram som Word. Men du är också lättlärd när det kommer till såväl den digitala världen som andra områden under ständig utveckling. Är du dessutom positiv med en ljus syn på arbetet? Då kommer du att trivas hos oss och staten.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi har som målsättning att bidra till en bättre arbetsmarknad. Det gör vi genom att hitta rätt matchning mellan företag och arbetssökande. På så sätt hjälper vi företag att växa och bli mer framgångsrika och vi hjälper arbetssökande att hitta rätt jobb och uppnå sina drömmar.
Sista ansökningsdag: 2019-01-10, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Sofia Åhlin | sofia.ahlin@randstad.se [ mailto:sofia.ahlin@randstad.se ]
Kontaktpersoner på detta företaget
Martin Sjögren
Ninos Saado
Ragulan Tharmalingam, Ninos Saado, Elin Sandqvist
Linda Milve
Ellinor Hammar
Agneta Löfgren
Caroline Larsson
Martin Ogemar
Ellinor Hammar
073-0644786
Niclas Norenius Marander